اپلیکیشن کارنامه

خرید و فروش مطمئن خودرو

نصب کنید

معاون رئیس‌جمهور به شایعات گرانی بنزین در سال جاری خاتمه داد

معاون رئیس‌جمهور در مصاحبه تلویزیونی جدید که از شبکه دو صدا و سیما پخش شده، صراحتا به گران نشدن بنزین در سال ۱۴۰۲ اشاره کرده و بدین ترتیب، روی شایعات متعدد درباره افزایش قیمت بنزین خط بطلان کشیده است.

گران نشدن بنزین در سال ۱۴۰۲ در دی‌ماه سال گذشته هم پیش‌بینی شده بود. لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ که در ابتدای دی‌ماه سال گذشته به تصویب رسید، نشانه‌ای از گرانی بنزین نداشت. در این لایحه، میزان درآمد مورد انتظار دولت از فروش نفت و فراورده‌های نفتی تفاوت خاصی با سال جاری (۱۴۰۱) نداشت و از همین رو می‌شد نتیجه گرفت دولت قصد گرانی بنزین در سال ۱۴۰۲ ندارد.

البته پیش از بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۲، شرکت فراورده‌های نفتی نیز در آذرماه سال گذشته از گران نشدن بنزین در سال ۱۴۰۲ خبر داد و روی فعالیت تمام پالایشگاه‌های کشور و تأمین پایدار بنزین تأکید کرد.

شایعات گرانی بنزین!

از نیمه دوم سال گذشته، انتشار شایعات متعدد مبنی بر گرانی بنزین در فضای مجازی آغاز شد. گرانی بنزین راهکاری برای جلوگیری از قاچاق این ماده حیاتی به حساب می‌آید که بسته به شرایط چاره‌ساز واقع می‌شود. اما، به نظر نمی‌رسد اوضاع فعلی مملکت راهی برای گرانی بنزین داشته باشد. خوشبختانه معاون رئیس‌جمهور نیز در صحبت‌های اخیر خود، به ثبات قیمت آرد و بنزین در سال جاری اشاره کرده و روی شایعات مبنی بر گرانی بنزین و اقلام تأثیرگذار در معیشت مردم خط زده است.

در حال حاضر هر لیتر بنزین آزاد با قیمت ۳۰۰۰ تومان و هر لیتر بنزین سهمیه‌ای (از طریق کارت سوخت) با قیمت ۱۵۰۰ تومان به فروش می‌رسد. حدود ۴ سال از تصویب قیمت فعلی بنزین می‌گذرد و ظاهرا دولت فعلا قصدی برای افزایش بهای بنزین ندارد. بد نیست بدانید که پیش از بنزین ۳ هزار تومانی، بنزین در سال‌های ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۸، با لیتری ۱۰۰۰ تومان و در سال‌های ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۳ با لیتری ۷۰۰ تومان در دسترس صرف کنندگان قرار می‌گرفت. از سال ۱۳۵۷ تاکنون، قیمت بنزین ۳ هزار برابر شده است!

/blog/news-gasoline-will-not-be-expensive-in-1402/amp/
کارشناسی رنگ،بدنه،فنی و بیش از 430 نقطه در خودرو
ثبت درخواست
نظرات (0)
نظر بدهید