دست دولت در واردات خودرو باز است

0 617
حجت‌الله فیروزی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد نسبت به وضعیت فعلی صنعت خودروسازی کشورمان، یکی از دلایل اصلی تصادفات جاده‌ای را کیفیت پایین محصولات داخلی دانست که با توجه به آنکه دست دولت در واردات خودرو باز است می‌توان نسبت بهبود آن گام برداشت.

به گفته این مسئول، با واردات خودرو می‌توان بستر لازم برای افزایش کیفیت خودروهای داخلی را مهیا کرد.

البته واردات خودرو به معنی نادیده گرفتن زیربنای صنعت خودروسازی داخلی نیست. تولید ملی و اشتغال‌آفرینی هدف اصلی صنایع داخلی به حساب می‌آید که در راستای بهبود آن نباید از هیچ تلاشی دریغ کرد.

فیروزی از برنامه‌های دولت فعلی و وزارت صمت برای ساماندهی صنعت خودروسازی خبر دارد و گفت: «بازار نباید در انحصار چند خودروساز خاص باشد. در عوض می‌توان از ظرفیت بخش خصوصی برای گسترش فعالیت‌ها بهره گرفت و ضمن افزایش کیفیت و تنوع محصولات داخلی، از ظرفیت ورود خودروهای خارجی نیز استفاده کرد.»

واردات خودرو نه‌تنها مزایای متعددی با خود به همراه دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به رفع تقاضای جامعه، ایجاد رقابت بین خودروسازهای داخلی و همین‌طور تشویق آن‌ها به ارتقای کیفیت محصولات اشاره کرد.

دست دولت در واردات خودرو باز است به شرطی که این فرایند به تولید داخلی لطمه نزند و مکمل تولید داخلی باشد. در حقیقت هیچ قانونی در خصوص منع ورود خودروهای خارجی نیست، مگر در شرایطی که عدم خروج ارز از کشور در اولویت باشد. حتی مصوبه مجلس نیز اجازه واردات خودرو به دولت را داده، هرچند که بودجه خاصی برای آن لحاظ نشده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.