دولت مجددا اعلام کرد برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین ندارد

0 1,063
معاون وزیر اقتصاد ضمن اشاره به برنامه دولت برای اختصاص ۲۰ لیتر بنزین ۱۵۰۰ تومانی به هر ایرانی گفت: مجددا تأکید می‌کنیم دولت برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین ندارد.

طبیعی است که اجرای هر طرحی مزایا و معایب خاص خود را به‌همراه داشته باشد و این قاعده در خصوص طرح اختصاص بنزین به افراد به جای خودروها نیز صدق می‌کند. در این میان عده‌ای از کارشناسان معتقد هستند که اگر دولت قیمت بنزین را افزایش دهد عواقب کمتری به‌سمت مردم سرازیر خواهد شد و طرح ارائه شده از سوی دولت اصلا منافع ملی را همراهی نمی‌کند. به همین جهت نیز شایعاتی در فضای مجازی منتشر شده است که حکایت از آن دارد که دولت خواهان افزایش قیمت بنزین است.

سید محمد هادی سبحانیان درباره اظهارات برخی از کارشناسان مبنی بر تبعات تورمی طرح جدید بنزینی گفت: «معتقدم اساسا این طرح برای جامعه به درستی تبیین نشده‌ است. مردم توجه داشته باشند در این طرح قرار نیست قیمت بنزین افزایش پیدا کند. دولت هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین ندارد.»

معاون امور اقتصادی وزارت اقتصاد با بیان اینکه اساسا در این طرح بنزینی هیچ برنامه‌ای برای تغییر نرخ بنزین وجود ندارد، اظهار داشت: «در شرایطی که در این طرح صحبتی از افزایش قیمت‌ها نشده، صحبت از آثار تورمی آن نادرست است. در طرح جدید قرار بر این است که افرادی که پیش از این سهمیه بنزین نداشتند این سهمیه را دریافت کنند و بتوانند از سهمیه خود به هر ترتیبی استفاده کنند بنابراین صحبت از تبعات تورم طرح جدید یارانه بنزین یک بحث انحرافی است.»

وی در خصوص جزئیات اجرای طرح مذکور گفت: «در ابتدا باید بگویم آنچه که برای طرح جدید بنزینی مصوب و ابلاغ شده اختصاص ۲۰ لیتر بنزین سهمیه‌ای به هر کد ملی است که ممکن است با نظر وزارت نفت تغییر کند اما در نهایت آنچه که از تصویب ان اطلاع دارم، ۲۰ لیتر بنزین سهمیه‌ای است. اما در ادامه باید بگویم که هر سیاستی که در کشور به اجرا برسد منتفعین و متضررانی دارد و در این طرح دولت انبوهی از افرادی را که خودرو ندارند و از این یارانه محروم هستند، می‌بیند.»

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.