اپلیکیشن کارنامه

خرید و فروش مطمئن خودرو

نصب کنید

سهام دولت در ایران‌خودرو و سایپا وثیقه و غیرقابل فروش است

با توجه به گفته‌های رئیس سازمان خصوصی‌سازی کشور کل سهام دولت در ایران‌خودرو و سایپا به‌صورت وثیقه است و به همین جهت نیز امکان واگذاری سهام دولت در این دو شرکت خودروسازی فعلا میسر نیست.

حسین قربانزاده در این خصوص اظهار کرد: «۵ درصد از سهام ایران‌خودرو و ۱۷ درصد از سهام سایپا به دولت تعلق دارد، ولی همه این سهام وثیقه است و امکان فروش آن توسط سازمان خصوصی‌سازی وجود ندارد.»

با توجه به گفته‌های وی ابتدا باید وثایق مذکور برداشته و سپس از واگذاری سهام دولت در ایران‌خودرو و سایپا و نحوه واگذاری صحبت شود.

رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی کشور در ادامه توضیح داد: «نظر ما به‌عنوان نظر تخصصی و کارشناسی این است که هم بلوک دولت، هم بلوکی که نهاد‌های عمومی غیردولتی در اختیار دارند، به مزایده گذاشته شده و یک شرکت با مجموعه‌ای که تخصص و اهلیت لازم را دارد این بلوک‌ها را بخرد. نهادهایی همچون صندوق بازنشستگی در حدود ۸ درصد از سهام ایران‌خودرو را در اختیار داشته و حتی دو شرکت ایران‌خودرو و سایپا نیز سهام تودلی در اختیار دارند. شرکت سایپا حدود ۳۰ و خرده‌ای سهام تودلی داشته و ایران‌خودرو نیز حدود ۲۰ و خرده‌ای سهام تودلی دارد.»

قربانزاده با تأکید بر اینکه راه حل خروج صنعت خودروسازی از بحران کنونی‌اش، حتما واگذاری است گفت: «البته به‌نحو شایسته‌ای که در آن ملاحظاتی مثل حذف قیمت‌گذاری دستوری، حذف اجباری کارگران مازادی که وجود دارند و مناسبات دیگری که اختلال در بازار تلقی شود، باید مورد بررسی قرار بگیرد.»

/blog/news-government-shares-irankhodro-saipa-collateral/amp/
اخبار صنعت خودروسازی
کارشناسی رنگ،بدنه،فنی و بیش از 430 نقطه در خودرو
ثبت درخواست
نظرات (0)
نظر بدهید