منتظر عرضه هایما P6 باشید؛ شاسی‌بلند هیبریدی جدید ایران‌خودرو

0 2,850

به نظر می‌رسد اگر شاسی‌بلند هیبریدی هایما P6 بتواند تست‌های اولیه را با موفقیت پشت‌سر بگذارد، به‌زودی شاهد عرضه این خودرو از سوی ایران‌خودرو خواهیم بود.

این شاسی‌بلند محصول چندان به‌روزی تلقی نمی‌شود اما به هر صورت نسل دوم هایما S5 است که به یک پیشرانه پلاگین هیبرید (PHEV) مجهز است. ضمن آنکه در مقایسه با نسل قبلی هایما S5 نیز ظاهر لوکس‌تری دارد.

هنوز مشخص نیست که ایران‌خودرو شاسی‌بلند هیبریدی هایما P6 را چه زمانی و با چه قیمتی در بازار کشورمان عرضه خواهد کرد. این خودرو در بازار چین بسته به تجهیزات و امکاناتی که در اختیار دارد بین ۲۴ تا ۲۷ هزار دلار قیمت خورده است.

هایما P6 چه مشخصاتی دارد؟

این خودروی پلاگین هیبریدی به یک موتور ۱٫۲ لیتری توربوشارژ (GA12) مجهز است که می‌تواند به‌صورت ترکیبی با همراهی قوای محرکه الکتریکی ۲۵۰ اسب‌بخار قدرت و ۲۴۴ نیوتن‌متر گشتاور را تولید کند. البته قدرت قوای بنزینی این خودرو به‌تنهایی برابر ۱۴۱ اسب‌خار است. یک گیربکس ۷ دنده دوکلاچه نیز P6 را همراهی می‌کند.

براساس ادعای سازنده این شاسی‌بلند هیبریدی در حالت الکتریکی می‌تواند ۸۰ کیلومتر را طی کند که در نوع خود میزان درخور توجهی محسوب می‌شود. ضمنا زمان شارژ کامل باتری این خودرو نیز ۵ ساعت است.

از جمله امکانات و تجهیزات هایما پی‌۶ می‌توان به نمایشگر تبلتی لمسی سیستم سرگرمی، سیستم تهویه اتوماتیک، استارت دکمه‌ای، ناوبری ماهواره‌ای، بلوتوث، پورت یواس‌بی، استراحتگاه دست، پاور ویندوز، اسکای روف الکتریکی پانورامیک، برف‌پاک‌کن عقب، آینه‌ها با تنظیم الکتریکی، سیستم ورود بدون کلید، کروز کنترل ثابت، رادار پارک عقب، دوربین عقب، نشانگر فشار باد لاستیک، ABS، ایی‌بی‌دیی، سیستم پایداری الکترونیکی، دستیار ترمز، ترمز پارک اتوماتیک، دستیار حرکت در سربالایی، هدلایت اتوماتیک، ایربگ جلو و عقب و ایزوفیکس صندلی کودک اشاره کرد.

فعلا باید منتظر ماند و دید که ایران‌خودرو چه اطلاعاتی را در خصوص مشخصات نهایی نسخه عرضه‌شده در ایران، زمان عرضه، برچسب قیمتی و نحوه عرضه اعلام خواهد کرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.