تخفیف ویژه برای دختران در صدور گواهینامه رانندگی بین المللی

0 753

به مناسبت تولد حضرت معصومه (س) و همچنین روز دختر، کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی کشور از امکان صدور گواهینامه رانندگی بین‌المللی نیم‌بها برای دختران خبر داده است. این طرح، موسوم به «طرح دختران ایران» از تاریخ ۳۱ اردیبهشت‌ماه آغاز شده و تا پایان ۱۰ خردادماه ادامه دارد.

رانندگی در کشورهای خارجی مستلزم داشتن گواهینامه بین‌المللی است که توسط فدراسیون بین‌المللی اتومبیلرانی (FIA) صادر می‌شود. کانون جهانگردی و اتومبیلرانی کشور، تنها نماینده FIA در ایران به حساب می‌آید که به صورت حضوری و غیرحضوری، امکان دریافت گواهینامه رانندگی بین المللی را برای اشخاص فراهم می‌آورد.

به کرامت ولادت حضورت معصومه (س) طرح دختران ایران توسط کانون جهانگردی و اتومبیلرانی کشور ارائه شده که مخصوص دختران ۱۸ الی ۲۵ سال است. در این طرح ۱۰ روزه که از ۳۱ اردیبهشت‌ماه آغاز شده، یک تخفیف ۵۰ درصدی جهت دریافت گواهینامه رانندگی بین المللی در نظر گرفته شده است.

بدین ترتیب، دختران ۱۸ الی ۲۵ ساله‌ای که دارای گواهینامه رانندگی ملی هستند، می‌توانند به صورت غیرحضوری به سامانه صدور آنلاین گواهینامه رانندگی بین المللی به نشانی http://idp.taci.ir مراجعه کرده و با وارد کردن کد IRANDOKHT از تخفیف ۵۰ درصدی استفاده کنند. مدارک لازم برای دریافت جواز رانندگی بین المللی شامل اصل گواهینامه رانندگی ملی، گواهینامه بین المللی قبلی (در صورت معتبر بودن)، اصل یا کپی صفحه اول پاسپورت و تکمیل فرم درخواست می‌شود. این گواهینامه تنها به‌صورت یک‌ساله و سه‌ساله صادر می‌شود.

مهلت استفاده از کد تخفیف تنها تا ۱۰ خرداد

فرصت استفاده از تخفیف ۵۰ درصدی کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی کشور و دریافت گواهینامه رانندگی بین المللی نیم بها برای دختران تا پایان روز ۱۰ خردادماه است. به‌منظور دریافت گواهینامه بین‌المللی یک‌ساله، گواهینامه ملی می‌بایست دارای اعتبار حداقل یک ماه و سه روز باشد. جواز رانندگی بین‌المللی سه‌ساله، به گواهینامه ملی با حداقل اعتبار حداقل سه سال احتیاج دارد.

ناگفته نماند که برای دریافت فوری گواهینامه رانندگی بین المللی نیم بها بهتر است به‌صورت حضوری به مراکز اصلی و نمایندگی‌های کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران در تهران و سایر استان‌ها مراجعه کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.