رئیس سازمان بورس، مخالف ورود خودرو به بازار سرمایه است

0 879
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار مخالف ورود خودرو به بازار بورس است و این کالا را مناسب ورود به بازار سرمایه نمی‌داند.

محمدعلی دهقان‌ دهنوی در پاسخ به این سوال که چه مکانیزمی قرار است برای خرید و فروش کالایی نظیر خودرو در بورس تعریف شود؛ گفت: خودرو کالای مناسبی برای ورود به بورس نیست زیرا معمولا کالایی وارد بورس می‌شود که تا این حد دارای تنوع نباشد. در شرایط فعلی اگر ورود خودرو به بورس منجر به رفع فساد موجود در بازار شود، می‌توان مکانیزم‌هایی را برای آن طراحی کرد، اما سازمان بورس به طور کلی با قیمت‌گذاری دستوری خودرو مخالف بوده و در این شرایط تمایلی به ورود خودرو به بازار سرمایه ندارد.

اتخاذ سیاست قیمت‌گذاری دستوری برای خودروها یکی از اصلی‌ترین دلایلی است که سبب شده رئیس سازمان بورس مخالف ورود خودرو به بازار سرمایه شود، چراکه وجود شورای رقابت به عنوان نهادی رگولاتور (تنظیم‌گر) و سیاست قیمت‌گذاری دستوری با رویه معمول بورس در تضاد است.

به هر صورت مجلس شورای اسلامی تعیین تکلیف طرح عرضه خودروهای داخلی در بورس کالا را به بعد از اعلام نتیجه‌نهایی انتخابات ریاست‌جمهوری کشور موکول کرده است. با این اوصاف احتمالا در نیمه دوم سال جاری، طرح عرضه خودرو در بورس کالا با هدف حذف واسطه‌گری و سفته‌بازی و با همکاری دولت سیزدهم و مجلس شورای اسلامی پیاده‌سازی خواهد شد و با این کار شیوه قیمت‌گذاری نیز خودرو تغییر خواهد کرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.