هیوندای کرتا وارد فاز تست فنی پیش از عرضه به بازار شد

0 1,342

گزارش‌های متعدد به آغاز فاز آزمایش و تست هیوندای کرتا اشاره می‌کنند. به‌محض ازسرگیری واردات خودرو، کرتا به‌عنوان یک خودروی اقتصادی و یکی از گزینه‌های جدی برای ورود به بازار کشور انتخاب شد. کرتا قیمتی بین ۱۷ الی ۲۱ هزار یورو دارد.

پس از چهار سال محرومیت از واردات خودرو، نشان تجاری هیوندای در شانزدهمین نمایشگاه خودرو اصفهان برای نخستین‌بار توسط کرمان موتور روی غرفه این شرکت نصب شد. بنابراین می‌توان حدس زد کرتا به‌واسطه مونتاژکار کرمانی در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد.

تست فنی هیوندای کرتا به این معنی است که در صورت قبولی در آزمایش‌ها و پاس کردن استانداردهای لازم، این خودرو یک قدم به عرضه در بازار نزدیک‌تر می‌شود. این کراس‌اوور کوچک و اقتصادی، طرفداران بسیاری در کشورهای حوزه خلیج‌فارس دارد و احتمال می‌رود به‌محض عرضه در بازار بتواند به فروش قابل‌قبولی دست پیدا کند.

نگاهی به مشخصات هیوندای کرتا

کرتا، خودرویی جوان‌پسند با ظاهری شبیه به هیوندای توسان است که از پیشرانه ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر تنفس طبیعی استفاده می‌کند. این موتور به گیربکس اتوماتیک CVT متصل بوده که ۱۱۳ اسب بخار قدرت و ۱۴۴ نیوتن‌متر گشتاور را به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد. خودروی هیوندای کرتا به ۱۲ ثانیه زمان احتیاج دارد تا از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. مصرف سوخت ترکیبی این ماشین محبوب هم در ازای پیمودن ۱۰۰ کیلومتر حدود ۶ لیتر اعلام شده است. بنابراین می‌توان کرتا را جزو خودروهای کم‌مصرف در نظر گرفت.

از آنجا که فعلا فاز تست فنی هیوندای کرتا آغاز شده، نمی‌توان درباره آپشن‌های قطعی این ماشین اظهارنظر کرد. بااین‌حال طبق گزارش‌های قبلی، امکاناتی همچون سیستم کنترل پایداری، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی، کروز کنترل، استارت دکمه‌ای، شیفتر تعویض دنده، سیستم اطلاعات سرگرمی و رینگ‌های ۱۶ اینچی در نسخه فول آپشن خودروی کره‌ای وجود دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.