ارتقای دنا پلاس ایران خودرو در نیمه دوم سال ۱۴۰۲

0 12,442

گروه صنعتی ایران خودرو در جدیدترین به‌روزرسانی وب‌سایت خود مشخصات دنا پلاس جدید را منتشر کرد. این خودرو به‌منظور پاس کردن استانداردهای اجباری ۸۵گانه با تجهیزات جدید ایمنی و رفاهی عرضه خواهد شد.

به گزارش کارنامه، دنا پلاس جدید قرار است در دو تیپ ۶ سرعته دستی توربو و اتوماتیک و با موتور جدید TC7 پلاس تولید شود. ایران خودرو قصد دارد در آینده این خودرو را با پوشش تمامی الزامات ۸۵گانه استاندارد از جمله سیستم کنترل پایداری، نمایشگر فشار باد تایر، سامانه راهنمای تعویض دنده و تقویت بدنه روانه بازار کند.

قرار است علاوه‌بر تغییرات فوق، تغییراتی هم در تریم خودرو ایجاد شود؛ فرمان D کات، لوگوی خوشامدگویی زیر درب‌ها، تزئینات پیانویی، رینگ‌های تمام مشکی و تراش‌خورده و چراغ‌های LED جلو با گرافیک جدید بخشی از این ارتقا محسوب می‌شوند.

مشخصات فنی دنا پلاس ۶ سرعته و جوانان

این خودرو مجهز به پیشرانهٔ TC7 پلاس است که نسخهٔ ارتقایافتهٔ موتور EF7 توربو محسوب می‌شود. استفاده از سیستم زمان‌بندی دوگانه متغیر سوپاپ و اویل پمپ با دبی متغیر باعث شده است موتور جدید نسبت به موتور قبلی حدود ۱۰ درصد توانمندتر باشد. ۱۶۳ اسب بخار و ۲۴۰ نیوتون‌متر خروجی این پیشرانه اعلام شده است. مصرف سوخت این موتور نسبت به قبل کاهش قابل توجهی داشته و در حدود ۱۵ درصد بنزین کمتری در سیکل شهری مصرف می‌کند. این موتور به‌صورت پایه استاندارد آلایندگی یورو ۵ را پاس می‌کند و امکان ارتقای آن به استاندارد یورو ۶ فراهم شده است.

امکانات دنا پلاس ۶ سرعته و جوانان

دنا پلاس جدید از نظر امکانات و تجهیزات ارتقا پیدا کرده است. از امکانات جدید این خودرو می‌توان به سیستم ورود بدون کلید و دکمه استارت، سنسور نور و سنسور باران و صندلی‌های جلو با قابلیت تنظیم برقی گودی کمر اشاره کرد. با توجه به تغییرات دفترچه راهنمای این خودرو، در نیمه دوم سال، ایران خودرو قصد دارد دنا پلاس را با امکانات جدیدی همچون سیستم کنترل پایداری، نمایشگر فشار باد تایرها و سامانه راهنمای تعویض دنده روانه بازار کند.

promotion banner

قیمت دنا پلاس ۶ سرعته و جوانان

گروه صنعتی ایران‌خودرو در جدیدترین اطلاعیه خود قیمت مصرف‌کننده محصول جدید دنا پلاس جوانان را حدود ۵۹۰ میلیون تومان اعلام کرد. به نظر می‌رسد با توجه به تغییرات و الزامات استانداردی جدید مجددا شاهد افزایش قیمت این خودرو باشیم. نمونه دستی ۶ سرعته در حدود ۱۰ درصد ارزان‌تر خواهد بود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.