پژو پارس فیس لیفت با نام «پارس بهینه» روانه بازار می‌شود

نوبرانه زشت ایران خودرو!

0 2,303

شرکت ایران خودرو تولید آزمایشی مدل جدیدی از خودروی پژو پارس را با نام پارس بهینه آغاز کرد. این خودرو در بخش ظاهری و تجهیزات ایمنی نسبت به نمونه فعلی تغییراتی را تجربه کرده است.

به گزارش کارنامه، مدتی است که به‌دلیل پشتیبانی نکردن خودروی پژو پارس از استانداردهای اجباری ۸۵گانه مجوز تولید این خودرو با خطر ابطال مواجه شده و بنابر اعلام سازمان استاندارد در صورت تطبیق نیافتن خودرو با مقررات فنی جدید تولید آن متوقف می‌شود. شرکت ایران خودرو از آن‌جا که به‌دنبال ادامه تولید محصول قدیمی خود است، تغییراتی را در راستای استانداردسازی انجام داده است تا بتواند به تولید پارس ادامه دهد.

در بخش تغییرات ظاهری پژو پارس، به‌دلیل سازگار نبودن خودرو با استاندارد جدید روشنایی و حفاظت از عابر پیاده، سپر و چراغ جلو مشابه وانت آریسان تغییر کرده و یک ترکیب متفاوت و در عین حال زشت برای پارس بهینه خلق شده‌است. به نظر می‌رسد ایران خودرو به‌دنبال این بوده تا پروژه جدید خود را با کمترین هزینه انجام دهد.

مشخصات پژو پارس بهینه

در پژو پارس بهینه علاوه بر تغییر سپر ماشین و چراغ جلو به نمونه آریسانی، زه‌های مشکی‌رنگ جانبی و سپر عقب هم حذف شده‌اند. موتور این خودرو نسبت به گذشته ارتقا پیدا کرده و قرار است تا نمونه‌های جدید تیوفایو پلاس و ایکس یو پلاس جایگزین تیوفایو معمولی و ایکس یو سون شوند. در بخش تجهیزات ایمنی هم چراغ دی لایت، سیستم کنترل پایداری، سنسور نور، سامانه نمایش تعویض دنده (GSI) و پوزیشن لایت عقب به این خودرو اضافه شده است. استاندارد آلایندگی این خودرو یورو ۵ است و بنابر استانداردهای اجباری جدید، بعضی از نقاط اتاق پارس جدید تقویت شده است.

قیمت و زمان عرضه پژو پارس بهینه

بنابر اخبار رسیده از ایران خودرو، علاوه بر پاس شدن استانداردهای اجباری، یکی دیگر از اهداف مهم این پروژه امکان قیمت‌گذاری مجدد محصول پارس با فرمول جدید شورای رقابت بوده است. با این ترفند باید منتظر بود تا عددی در حدود ۴۰۰ میلیون تومان برای قیمت کارخانه‌ای پارس بهینه اعلام شود.

طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته قرار است تولید انبوه این خودرو از اواسط پاییز امسال آغاز و به‌طور کامل جایگزین پژو پارس فعلی شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.