قیمت نهایی “ری را” ایران خودرو اعلام شد

0 617

به گزارش کارنامه گروه صنعتی ایران خودرو همزمان با اعلام شرایط فروش محصول ری‌را، قیمت نهایی کراس اور ملی، را اعلام کرد.

قیمت ایران خودرو ری‌را با احتساب کلیه هزینه‌های قانونی و دولتی (ویژه مرداد ۱۴۰۳): ۱,۱۳۰,۱۶۶,۰۰۰ تومان تعیین شده است.

به گزارش کارنامه، پس از حواشی فراوان در خصوص قیمت گذاری نخستین کراس اور ملی و تکذیب قیمت ۱ میلیارد و ۲۷۰ میلیون تومانی از سوی وزیر صمت،  قیمت “ری را” در درب کارخانه ویژه مردادماه ۱۴۰۳ از سوی ایران خودرو تعیین شد؛ بر خلاف اظهارات وزیر صمت، قرار بود ری را با قیمتی کمتر از یک میلیارد تومان عرضه شود اما مشخص شد اولین خودروی ایرانی میلیاردی با قیمتی قابل توجه و گران نسبت به رقبا عرضه می‌شود:

گفتنی است قیمت ۹۷۶ میلیون تومانی ری را خام بوده و هزینه های جانبی شامل بیمه، مالیات شماره گذاری  و.. به قیمت زیر افزوده می گردد:

 

قرار است تا پایان سال جاری در حدود ۱۰ هزار دستگاه از خودروی ری را تولید شود. طبق برنامه ریزی صورت گرفته، به تدریج ظرفیت تولید افزایش یافته و در سال‌های آینده به ۱۰۰ هزار دستگاه در سال خواهد رسید. مدیرعامل ایران خودرو تولید “ری را” را مشروط به حفظ کیفیت و داشتن حاشیه سود مناسب برای ایران خودرو دانسته و اعلام کرد ایران خودرو به دلیل سرمایه گذاری سنگین بر روی این پروژه، به دنبال کسب سود منطقی از آن است.

مشخصات و ویژگی‌های ری را

ری را ایران خودرو از پیشرانه جدید EF7P TC بهره می‌برد. این موتور ۴ سیلندر توربو با حجم ۱۶۴۵ سی‌سی، ۱۶۰ اسب بخار قدرت و ۲۴۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. گیربکس نسل جدید اتوماتیک ۶ سرعته وظیفه انتقال قدرت را به چرخ‌های جلو بر عهده دارد. قرار است در آینده تیپ‌های کامل‌تری از ری را مجهز به پیشرانه ۳ سیلندر و گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه، قابلیت چهار چرخ محرک و همچنین نمونه تمام برقی روانه بازار شود.

ری را یک کراس اور کوچک شهری، بر مبنای نسل دوم اتاق پژو ۲۰۰۸ توسعه پیدا کرده و از جدیدترین ساختارهای فنی و مهندسی بهره می‌برد. بنابر اعلام ایران خودرو، ری را ایمن‌ترین خودروی ساخته شده در کشور است و نسبت به سایر تولیدات ملی از کیفیت بالاتری برخوردار خواهد بود.

نام طبری این خودرو از شعر نیما یوشیج به نام “ری‌ را” گرفته شده‌است. در ادبیات و زبان مازندرانی، “ری‌ را” یعنی باران و سمبل سرسبزی و طراوت است. از طرف دیگر در زبان مازنی به پرنده‌ای کوچک و تیزپرواز، “ری‌ را” می‌گویند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.