همکاری ایران خودرو و یک شرکت چینی برای تولید تارا و ری را با گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه

0 988
مدیرعامل ایران خودرو قرارداد خرید و ساخت گیربکس جدید ۷ سرعته دو کلاچه را در سفر به چین امضا کرد. قرار است این گیربکس بر روی تارا و ری را با موتور سه سیلندر توربوشارژ نصب شود.

به گزارش کارنامه، در مرحله نخست این قرارداد، توسعه یک مدل اختصاصی یک گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه برای پلتفرم‌های جدید ایران خودرو انجام می‌پذیرد و در مرحله دوم، پس از راه‌اندازی خطوط تولید این گیربکس در شرکت نیرومحرکه ایران خودرو، فرآیند ساخت داخل آن به صورت موازی آغاز می‌شود.

در این قرارداد همکاری طرف چینی متعهد شده است دانش فنی طراحی و ساخت این نوع گیربکس را در اختیار ایران خودرو قرار دهد. این برای نخستین بار است که یک گیربکس اتوماتیک در کشور تولید می‌شود.

گیربکس دوکلاچه ایران خودرو از نوع تر Wet Dual Clutch Transmission (WDCT) است که با افزایش سرعت تعویض دنده‌ها به بهبود راندمان موتور کمک می‌کند. از مزایای این گیربکس می‌توان به افزایش تعداد دنده، تعویض دنده سریع و نرم، بالاترین راندمان در بین انواع گیربکس و استفاده از کلاچ‌های روغنی برای نرمی در شروع به حرکت خودرو، اشاره کرد.

بنابر اعلام ایران خودرو ظرف دو سال آینده محصولات جدید ایران خودرو شامل تارا و ری‌ را با موتور سه سیلندر IK۳-TGDI و چهارسیلندر EFP-TC به همراه گیربکس اتوماتیک هفت سرعته WET-7DCT به بازار عرضه می‌شوند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.