اپلیکیشن کارنامه

خرید و فروش مطمئن خودرو

نصب کنید

تاثیر آزادسازی واردات خودرو بر قیمت محصولات خودروسازان داخلی

با تصویب طرح آزادسازی مشروط واردات خودرو در مجلس شورای اسلامی بسیاری انتظار داشتند که بازار خودروهای داخلی و خارجی تاثیر پذیرفته و قیمت محصولات موجود در بازار کاهش قابل‌توجهی یابد. اتفاقا بازار نیز به این خبر واکنش مثبت نشان داد و قیمت‌ها ریزش نسبتا خوبی را تجربه کردند. در بازار خودروهای داخلی قیمت‌ها بین ۲ تا ۷ میلیون و در بازار خودروهای خارجی قیمت‌ها گاها تا ۱۰۰ میلیون تومان کاهش یافت. اما این روند کاهشی ادامه نیافت.

کارشناسان می‌گویند طرح آزادسازی مشروط واردات خودرو تاثیر خود را بر روی قیمت محصولات موجود در بازار گذاشته و تا زمانی که خودروهای خارجی جدیدی وارد بازار شود دیگر خبری از کاهش مجدد قیمت‌ها به خصوص قیمت خودروهای داخلی نخواهد بود. ضمن اینکه شورای نگهبان نیز هنوز این طرح را تصویب نکرده است و شایعاتی شنیده می‌شود که ممکن است این طرح با مخالفت شورای نگهبان مواجه شود.

در این شرایط کارشناسان به خریداران توصیه می‌کنند که بیشتر منتظر نمانند چرا طرح آزادسازی مشروط واردات خودرو هم‌اکنون نیز تاثیر خود را بر روی بازار گذاشته و احتمالا فعلا دیگر خبری از ریزش بیشتر قیمت‌ها نباشد.

چه خبر از بازار خودرو؟

در هفته گذشته بازار از تصویب طرح آزادسازی مشروط واردات خودروهای خارجی تاثیر پذیرفت و قیمت‌ها با ریزش به نسبت خوب مواجه شدند. به عنوان نمونه پژو ۲۰۰۸ که در روزهای نخست شهریور ماه با بهایی فراتر از ۱ میلیارد تومان داد و ستد می‌شد این هفته با افتی ۲۵ میلیونی مواجه شده و بهای آن به ۹۶۵ میلیون تومان رسید.

در ادامه با ما همراه باشید تا نگاهی داشته باشیم بر آخرین قیمت تعدادی از خودروهای موجود در بازار کشورمان:

نام خودرو قیمت (میلیون تومان)
پراید ۱۵۱ سال ۱۵۲
پراید ۱۳۱ ۱۳۷.۵
پراید ۱۳۲ ۱۳۱
کوییک اتومات فول پلاس ۲۳۴
شاهین ۳۵۰
پژو ۲۰۰۸ ۹۶۵
پژو ۲۰۶ تیپ ۲ سال ۲۴۴.۵
پژو ۲۰۶ تیپ SD ۳۰۲
پژو ۲۰۶ تیپ ۵ ۲۹۲
سمند lx مدل ۹۹ ۲۲۶
پژو ۴۰۵ SLX سال ۲۵۹
رانا پلاس سال ۲۷۳
رانا پلاس مدل ۹۹ ۲۵۵

/blog/news-impact-car-imports-prices-domestic-products/amp/
اخبار قیمت‌ خودروهااخبار واردات خودرو
کارشناسی رنگ،بدنه،فنی و بیش از 430 نقطه در خودرو
ثبت درخواست
نظرات (0)
نظر بدهید