فردا موتور دست روی خودروهای وارداتی برند MG گذاشته است!

0 2,352

واردات خودرو در سال آینده وارد مراحل جدید و هیجان‌انگیزی می‌شود. به‌غیر از ورود خودروهای دست‌دوم ولی باکیفیت خارجی که می‌تواند خبر خوبی برای اقشار متوسط و کم‌درآمد جامعه باشد، واردات خودروهای برند MG نیز بدون شک موجب ایجاد تنوع محصولات در بازار و رضایت مشتریان خواهد شد.

به نظر می‌رسد فردا موتور قصد دارد ۵ خودروی پرطرفدار برند MG را وارد بازار ایران کند. خودروهای سدان ام جی ۵GT، کراس اوورهای ام جی RX5، ام جی HS و ام جی ZS و هاچبک ام جی ۳ گزینه‌های وارداتی احتمالی هستند که در صورت توافق با این برند، در سال آینده وارد بازار کشور می‌شوند. ام جی یکی از برندهای مطرح شرکت بزرگ سایک (SAIC) به حساب می‌آید که تاکنون محصولات متنوعی را روانه بازار جهانی کرده است.

البته با توجه به شرایط جهانی گروه صنعتی سایک و تحریم‌های اعمال‌شده علیه ایران، به نظر می‌رسد واردات خودروهای برند MG نه به‌صورت CKD بلکه به‌صورت واسطه‌ای و CBU صورت می‌گیرد. به بیان بهتر، فردا موتور نمی‌تواند قطعات این خودروها را به‌طور مجزا وارد کرده و در داخل به مونتاژ و عرضه آن‌ها بپردازد (CKD). در عوض خودروها به‌طور کامل در کشور مبدأ ساخته شده (CBU) و به‌واسطه یکی از کشورهای همسایه، در دسترس واردکننده ایرانی قرار می‌گیرد.

فرداموتورز به‌دنبال همکاری با BYD هم هست

بد نیست بدانید به‌غیر از واردات خودروهای برند MG، فردا موتور با برندهای چینی ممتاز دیگری همچون BYD مذاکراتی داشته تا علاوه بر واردات، بتواند در حوزه مونتاژ هم فعالیت کند. این شرکت هم‌اکنون تولیدکننده خودروهای پرطرفداری همچون فردا ۵۱۱، فردا SX5، فردا T5 و همین‌طور FMC M4 یا همان سوبا M4 است که در نمایشگاه‌های مختلف توانسته نظر عمده بازدیدکنندگان را به خود جلب کند.

در صورت موافقت با ورود خودروهای برند MG و رسیدن به توافق با شرکای خارجی، سبد محصولات فردا موتور مملو از خودروهای متنوع و جذاب می‌شود و این موضوع می‌تواند FMC را به یکی از فروشندگان مطرح در بازار کشور تبدیل کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.