تویوتا کرولا هیبرید دست دوم مدل ۲۰۲۳ توسط سایپا وارد بازار می‌شود

1 1,827

مدیرعامل سایپا در حاشیه بیست‌وسومین نمایشگاه خودرو مشهد در مصاحبه‌ای اعلام کرد که واردات تویوتا کرولا هیبرید دست دوم جزو برنامه‌های آتی این شرکت است و با اطمینان، وعده ورود مدل‌های ۲۰۲۳ را داده است.

به گفته محمدعلی تیموری، با تصویب قطعی واردات خودروهای دست دوم با کارکرد زیر ۵ سال، سایپا نخستین محموله ماشین‌های هیبریدی تویوتا کرولا را وارد بازار می‌کند. وی ادامه داد: خودروهای تویوتا مستقیما از ژاپن خریداری می‌شوند و پس از انتقال و عبور از گمرک، در دسترس مشتریان ایرانی قرار می‌گیرند. تویوتا کرولا هیبرید دست دوم هم‌اینک در مرحله ثبت سفارش است.

مروری بر تاریخچه سایپا در واردات خودروهای دست دوم

زیرمجموعه سایپادیزل سال‌هاست که تجربه واردات خودروهای دست دوم تجاری از جمله ولوو را به دست آورده است. بااین‌حال، سایپا در زمینه خودروهای سواری و تجاری در حال کسب تجارب است و به‌محض اجرایی شدن آیین‌نامه واردات خودروهای کارکرده، کرولاهای دست دوم تویوتا نخستین تجربه شرکت ایرانی در ورود و عرضه این نوع محصولات است. به گفته مدیرعامل سایپا، یک‌بار باید واردات خودروهای دست دوم سواری انجام شود تا از فرایند آن مطلع شد. بعد از آن دیگر واردات این نوع خودروها به روتین تبدیل می‌شود.

به‌هرحال در صورت عملی شدن واردات تویوتا کرولا هیبرید دست دوم با یک محصول بی‌دردسر و بادوام ژاپنی طرف خواهیم بود که به سبب استفاده از پیشرانه هیبریدی، مصرف سوخت کمتری نسبت به خودروهای درون‌سوز دارد. این ماشین همچنین ظاهر بسیار جذابی دارد و بدون شک به‌محض ورود به بازار، با استقبال فراوانی روبه‌رو خواهد شد. بد نیست بدانید پیش از سایپا، شرکت ایرتویا به‌عنوان نماینده رسمی تویوتا در ایران قرار بود این خودرو را با موتور ۱.۶ لیتری و گیربکس CVT در مدل‌های نو و صفرکیلومتر وارد بازار داخلی کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. علی
    علی می گوید

    به‌خاطر لیاقت مسوولان، مردم باید خودروی کارکرده سوار شوند!

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.