دو خودروی پاک به لیست واردات مکث موتور اضافه شدند

0 1,119
در راستای برقی سازی صنعت خودرو کشور و کمک به محیط‌زیست و کاهش آلودگی، مکث موتور دو خودروی پاک را به زودی وارد بازار کشور می‌کند. سدان ونوسیا D60 پلاس و کراس اوور پلاگین هیبرید V-Online DD-i خودروهای وارداتی پاک مکث هستند که قرار است در دسترس مشتریان ایرانی قرار گیرند.

کراس اوور پلاگین هیبرید V-Online DD-i‌ که به آن Big V نیز گفته می‌شود، یکی از پرفروش‌ترین محصولات برند چینی ونوسیا به شمار می‌آید که از فناوری سوپر هیبریدی DD-i‌ استفاده می‌کند. این ماشین به پیشرانه ترکیبی، متشکل از یک موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ و یک موتور الکتریکی مجهز است. موتور بنزینی ۱۶۳ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور دارد، حال آنکه قدرت و گشتاور موتور برقی به ترتیب به ۲۰۴ اسب بخار و ۳۲۰ نیوتن است. بدین ترتیب، مجموع خروجی پیشرانه بیگ‌وی به ۳۶۷ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور می‌رسد.

سدان تمام برقی ونوسیا D60 Plus نیز یکی دیگر از خودروهای وارداتی پاک مکث موتور به حساب می‌آید که احتمالا با کاربری تاکسیرانی به ناوگان حمل و نقل کشور اضافه می‌شود. این خودروی جذاب و شکیل روی پلتفرم Sylphy سوار شده و قدرت موتور برقی آن به ۱۲۰ کیلووات معادل ۱۶۳ اسب بخار می‌رسد. باتری ۴۷ کیلو وات ساعتی وظیفه تأمین انرژی موتور را بر عهده دارد که در صورت شارژ کامل، از پیمایش مسافت حداقل ۴۰۰ کیلومتری پشتیبانی می‌کند.

برقی سازی صنعت خودرو کشور با کمک ورود خودروهای برقی نو و کارکرده، یکی از آرمان‌های اصلی وزیر صمت جدید بوده که به محض ورود به وزارت خانه صنعت، معدن و تجارت کشور، تأکید زیادی بر آن داشته است. به گفته وی، تردد خودروهای برقی تا آبان ماه سال جاری آغاز می‌شود. برقی سازی گسترده خودروها نیز برای سال آینده برنامه‌ریزی شده است.

معرفی خودروهای وارداتی پاک مکث موتور و همین‌طور رونمایی از خودروهای پلاگین هیبریدی توسط شرکت‌های دیگری همچون مدیران خودرو، به نحوی نشان می‌دهد که می‌توان دل‌خوش به تحقق وعده وزیر صمت بود، البته به شرطی که زیرساخت‌های لازم و ایستگاه‌های شارژرسانی در نقاط مختلف کشور راه‌اندازی شود، آن‌هم در کوتاه‌ترین زمان ممکن!

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.