محموله خودروهای زوتی DL5 پارس خودرو وارد گمرک تهران شد

0 969

پارس خودرو به‌عنوان یکی از نمایندگان شرکت Zotye در ایران، اقدام به واردات مدل T300 کرده که به نام DL5 هم شناخته می‌شود. طبق گزارش‌های به‌دست آمده، محموله خودروهای وارداتی زوتی DL5 متشکل از ۳۰۰ دستگاه اخیرا به گمرک تهران رسیده‌اند.

معمولا روال کار بدین‌صورت است که پس از ورود خودروها به گمرک، مرحله خوداظهاری انجام می‌شود و در صورت تطابق تأییدیه نوع خودرو با محصول وارداتی، خودرو در مدت‌زمان کمتر از ۲۴ ساعت ترخیص می‌شود. البته با توجه به سابقه ترخیص خودروهای وارداتی از گمرک، نباید انتظار داشت خودروهای وارداتی زوتی DL5 به این زودی از پارکینگ گمرک خارج شود.

نگاهی بر مشخصات زوتی DL5

زوتی DL5 که در چین با نام T300 شناخته می‌شود، یک کراس‌اوور جمع‌وجور و کوچک شهری است که در زیر کاپوت، از پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ استفاده می‌کند. این پیشرانه بر اساس سری ۴G میتسوبیشی ساخته شده و می‌تواند ۱۴۴ اسب بخار قدرت و ۲۱۵ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. قوای محرکه از طریق گیربکس اتوماتیک CVT به چرخ‌های جلو وارد شده و باعث حرکت ماشین می‌شود. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو حدود ۷.۲ لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده است.

خودروهای وارداتی زوتی DL5 نسخه سال ۲۰۲۲ هستند و شامل تجهیزات و امکانات فراوانی می‌شوند. البته پارس خودرو ممکن است به‌خاطر کاهش قیمت خودرو، برخی از آپشن‌های غیرضروری آن را حذف کرده تا ماشین ارزان‌تری را در دسترس خریداران ایرانی قرار دهد. ترمز پارک برقی یا همان اتوهلد، نمایشگر ۱۰ اینچی اطلاعات سرگرمی، دوربین و سنسور پارک عقب، سیستم کیلس استارت و ورود بدون کلید، فرمان برقی، آینه‌های بغل برقی با قابلیت تاشوندگی و سیستم کنترل و آغاز حرکت در سراشیبی، از جمله مواردی هستند که در لیست تجهیزات خودروی وارداتی به آن‌ها اشاره شده است.

خودروهای وارداتی زوتی DL5  پس از طی مراحل قانونی از گمرک خارج می‌شوند و در سامانه یکپارچه تخصیص قرار می‌گیرند، مگر اینکه تا آن زمان، شورای عالی رقابت با عرضه خودرو در بورس کالا موافقت کند. این ماشین به‌عنوان یک خودروی اقتصادی وارد بازار شده و محدوده قیمت ۹۰۰ میلیون الی ۱ میلیارد تومان برای آن برآورد شده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.