تعداد جایگاه‌های سوخت فعال در شمال تهران بیشتر می‌شود

0 1,489

علی‌اکبر عرب‌عامری، مدیر بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی کشور به‌تازگی از افزایش موجودی کارت سوخت و همین‌طور افزایش تعداد جایگاه‌های سوخت فعال در شمال تهران خبر داده است. بدین ترتیب، بنزین کمتری برای رسیدن به جایگاه‌های سوخت‌رسانی به هدر می‌رود.

با توجه به دریافت ۵۰ درصد مطالبات وجوه مربوط به فروش سوخت به شرکت‌های هواپیمایی و تغییر شیوه فروش سوخت از اعتباری به پیش‌خرید، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی توانسته با شرکت‌های داخلی برای تأمین کارت تجهیزات سامانه هوشمند سوخت قرارداد ببندد. به‌واسطه این قراردادها، مشکل موجودی کارت سوخت حل شده و جایگاه‌های سوخت‌رسانی متعددی که به‌دلیل کمبود امکانات، غیرفعال و بی‌استفاده بوده‌اند، به حالت فعال و کاربردی درمی‌آیند.

فعالیت ۴۴۰۰ جایگاه سوخت در کشور

در حال حاضر ۴۴۰۰ جایگاه سوخت در سراسر کشور فعالیت می‌کنند و به گفته عرب عاملی، به‌غیر از کلان‌شهرها (مخصوصا تهران) در تمامی کشور ظرفیت مازاد جایگاه سوخت وجود دارد. ولی با توجه به قانون اصل ۴۴، هنوز هم امکان احداث جایگاه‌های بیشتر در کشور وجود دارد. به‌طور خاص بخش شمالی تهران فاقد جایگاه‌های کافی سوخت‌رسانی است. در این راستا، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تفاهم‌نامه‌ای را برای احداث جایگاه‌های کوچک با متراژ ۱۵ در ۲۵ با شهرداری تهران به امضا رسانده و شهرداری، ۵۰ قطعه زمین را به این طرح اختصاص داده است.

عرب عامری علاوه بر افزایش تعداد جایگاه‌های سوخت فعال در شمال تهران به حل مشکل کمبود کارت سوخت اشاره کرد. به گفته وی، در سال گذشته حدود ۳ میلیون کارت سوخت و در سال جاری حدود ۲ میلیون کارت سوخت تولید شده و در حال حاضر هیچ درخواست در حال انتظاری برای کارت سوخت وجود ندارد. در واقع حدود ۸۰۰ هزار کارت مازاد در اختیار این شرکت است و ۷ میلیون کارت سوخت دیگر هم تا پایان سال جاری تحویل داده می‌شوند. طبق گزارش رسیده، حدود ۹۵ درصد خودروها هم‌اینک دارای کارت سوخت فعال هستند.

مدیر بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی کشور همچنین به راه‌اندازی سیستم سوخت‌رسانی سیار اشاره کرده است. ظاهرا دستورالعمل سامان‌دهی خودروهای سوخت‌رسان سیار به تدوین رسیده و در انتظار تأیید است. با کسب جواز لازم، طرح اعزام خودروهای سوخت‌رسان سیار به اجرا درمی‌آید. بدین ترتیب مشابه با فعالیت تاکسی‌های اینترنتی، خودروهای سوخت‌رسان به هر کجا سوخت نیاز باشد، اعزام می‌شوند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.