قیمت باتری خودرو باز هم بالا رفت

0 1,166

به دلایل مختلف از جمله دشواری در واردات و ترخیص باتری، کمبود این کالای مصرفی در بازار به‌شدت احساس می‌شود. این کمبود موجب افزایش قیمت باتری خودرو در ظرفیت‌های مختلف شده است.

کمبود هر کالایی در بازار موجب گرانی آن می‌شود و باتری خودرو نیز از این قاعده مستثنی نیست. البته افزایش قیمت باتری خودرو خبر چندان جدیدی نیست، چون این کالا همانند بسیاری اقلام دیگر مدت‌هاست به طور پیوسته گران‌تر می‌شود.

بررسی جزئیات قیمت باتری خودرو

برای خودروهایی همچون پراید، ساینا و کوییک که از باتری ۵۰، ۵۵ و ۶۰ آمپری استفاده می‌کنند، باتری‌هایی از برندهای اوربیتال، سوزوکی و صبا واریان و … در بازار وجود دارد که گران‌ترین آن‌ها ۲ میلیون تومان و ارزان‌ترین آن‌ها حدودا ۱.۵ میلیون تومان است.

باتری‌های ۶۶ آمپری که مخصوص خودروهای بزرگ‌تری همچون پژو ۴۰۵، سمند، سمند سورن، دنا، پژو پارس و … هستند، در رنج قیمت ۱.۷ الی ۲.۵ میلیون تومان قرار دارند.

گران‌ترین باتری موجود در بازار، متعلق به برند اوربیتال و با ظرفیت ۷۰ آمپر است که در خودروهایی مثل تندر ۹۰، لیفان X60، هاوال، چری تیگو ۵ و … به کار می‌رود و حدود ۳ میلیون تومان قیمت دارد. البته تندر ۹۰ همانند پراید، ساینا و کوییک می‌تواند از باتری ۶۰ آمپری برند اوربیتال نیز استفاده کند که قیمت آن ۲ میلیون تومان است.

اگرچه افزایش قیمت باتری خودرو چندان چشمگیر نیست، ولی به مالکین خودروها توصیه می‌شود با رعایت نکات متعدد درباره نگهداری باتری، از پرداخت هزینه‌های اضافی اجتناب کنند. البته در بهترین حالت ممکن، باتری خودرو حدود ۲ الی ۳ سال ماندگاری دارد. در جدول زیر می‌توانید جزئیات مربوط به قیمت باتری خودرو را مشاهده کنید.

برند ظرفیت خودرو قیمت
اوربیتال ۵۰ آمپر پراید، ساینا، کوییک ۱.۸۹ میلیون تومان
سوزوکی ۵۰ آمپر پراید، ساینا، کوییک ۲ میلیون تومان
صبا واریان ۵۵ آمپر پراید، ساینا، کوییک ۱.۴۹ میلیون تومان
اوربیتال ۶۰ آمپر پراید، ساینا، کوییک، تندر ۹۰ ۲ میلیون تومان
صبا واریان ۶۶ آمپر پژو ۴۰۵، پژو پارس، سمند، سمند سورن، دنا ۱.۷ میلیون تومان
اوربیتال پاورایکس ۶۶ آمپر پژو ۴۰۵، پژو پارس، سمند، سمند سورن، دنا ۲.۲ میلیون تومان
سوزوکی ۶۶ آمپر پژو ۴۰۵، پژو پارس، سمند، سمند سورن، دنا ۲.۵ میلیون تومان
اوربیتال EFB ۷۰ آمپر تندر ۹۰، لیفان X60، هاوال، چری تیگو۵ ۳ میلیون تومان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.