ایمنی محصولات ایران‌خودرو افزایش یافت

0 1,614
با توجه به گفته‌های رییس کمیته افزایش ایمنی محصولات ایران‌خودرو، از این پس بعضی از قطعات بکار گرفته شده در محصولات این شرکت کدگذاری خواهند شد تا به این واسطه در سیستم‌های پلیس قابل‌ردیابی باشند. با این کار در صورت کشف قطعات مسروقه توسط پلیس، می‌توان آن‌ها را به مالکان اصلی این قطعات بازگرداند.

ارسلان بلوک آذری در این خصوص توضیح داد: «ایران‌خودرو در راستای افزایش ایمنی محصولات خود گام‌های جدی‌ای برداشته است. از این پس پلیس می‌تواند با کمک ECUهای کد گذاری شده این خودروساز در شناسایی اقلام سرقتی موفق‌تر عمل کند. کدهای قرار گرفته بر روی ECU اطلاعاتی را در اختیار پلیس قرار می‌دهد که با کمک آن امکان شناسایی خودرویی که قطعه مذکور به آن تعلق داشته و همچنین مالک خودرو، میسر است. ضمنا در بعضی از محصولات ایران‌خودرو محل قرارگیری ECU هم تغییر کرده است. پیش از این نیز ECUهای بکار گرفته شده تنها می‌توانستند خودرویی که نخستین بار روی آن نصب شده‌اند را روشن کنند. با این کار عملا حتی در صورت به سرقت رفتن هم در خودروهای دیگر قابل استفاده نبودند.»

از دیگر اقدامات ایران‌خودرو در راستای افزایش ایمنی محصولات این شرکت، می‌توان به تغییرات مربوط به بخش دسترسی به کابین پژو ۲۰۶ و ۲۰۷ در همه مدل‌ها اشاره کرد. با این تغییرات دیگر فریم درهای این خودروها به راحتی خم نشده و حتی اگر خم شوند نیز امکان غیرفعال کردن دکمه قفل مرکزی آن‌ها وجود ندارد.

گفته می‌شود ایران‌خودرو در حال کار بر روی یک سیستم ورود بدون کلید یا Keyless است تا آن را به محصولات خود اضافه کند. قطعا این سیستم در مرحله‌ای به محصولات ایران‌خودرو اضافه خواهد شد که بتواند استاندارهای ایمنی لازم را پاس کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.