افزایش ایمنی پژو ۲۰۶؛ کار سارقان سخت شد

0 1,610
پژو ۲۰۶ خودرو محبوب سارقان ایرانی است چراکه این خودرو ضعف مشهودی در ایمنی داشته و درصد بسیار زیادی از سرقت‌های اعلامی را نیز به خود اختصاص می‌دهد. حالا اما ایران‌خودرو اعلام کرده است که ایمنی پژو ۲۰۶ را افزایش داده است.

مالکان پژو ۲۰۶ با توجه به ضعف ایمنی این خودرو، مشکلات و خسارت‌های مالی فراوان را در طی سال‌های اخیر تجربه کرده‌اند. در این بین برخی از افراد و شرکت‌ها به صورت خودجوش اقداماتی همانند نصب قطعات آهنی اضافه در داخل درب‌ها یا حذف دکمه‌های رودری را برای افزایش ایمنی این خودرو انجام داده که اتفاقا بسیار هم همه‌گیر است.

حالا ایران‌خودرو در اقدامی جدید دکمه قفل کن رودری پژو ۲۰۶ را حذف کرده تا مسیر دسترسی سارقان برای باز کردن درب‌های این خودرو را مسدود کند. همانطور که گفتیم این روش مدت‌هاست که توسط برخی از فروشگاه‌ها و تعمیرکاران انجام می‌شد و عجیب به نظر می‌رسد که ایران‌خودرو با چنین تاخیری اقدام مذکور را انجام داده است.

۲۰۶‌های تولیدی ۱۴۰۰ به بعد دکمه قفل کن رودری ندارند

رییس کمیته افزایش ایمنی خودرو در برابر سرقت ایران‌خودرو اعلام کرد: از ابتدای سال جاری تمامی محصولات خانواده ۲۰۶ بدون دکمه قفل کن رودری تولید و راهی بازار شده‌‌اند و به همین جهت نیز ایمنی این محصولات نسبت به نمونه‌های پیشین آن‌ها بیشتر است.

گفتنی است که محصولات خانواده ۲۰۷ و رانا از ابتدای تولید بدون دکمه قفل کن رودری راهی بازار شد‌ه‌اند و به همین دلیل نیز با این مشکل مواجه نیستند.

پلیس راهنمایی و رانندگی ضمن تقدیر از این عمل ایران‌خودرو، آن را اقدامی در راستای افزایش ایمنی پژو ۲۰۶ خوانده که نقش موثری نیز در کاهش سرقت این محصول دارد.

مسئولین ایران‌خودرو اعلام کرده‌اند که در تلاش هستند تا تمامی نقاط دارای ریسک سرقت در محصولات خود را شناسایی کرده و با تصحیح ایمنی این نقاط در راستای ارتقای ایمنی محصولات خود گام بردارند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.