نصب ۵ هزار ایستگاه شارژ خودروهای برقی در شهر تهران تا سال آینده

0 2,050

شهردار تهران از نصب ۵ هزار ایستگاه شارژ خودروهای برقی تا سال آینده در شهر تهران خبر داد.

علیرضا زاکانی، شهردار تهران، خبر داد در ابتدای دوره مدیریت شهری جدید، حل دو چالش ترافیک و آلودگی هوا را جزء الویت‌های خود قرار دادیم. در پایتخت ۳۴ درصد رفت‌وآمدهای شهری به وسیله ناوگان حمل‌ونقل عمومی انجام می‌شود و بیشتر مردم ترجیح می‌دهند از خودروهای شخصی استفاده کنند. در مواجهه با چنین فضایی شهرداری تهران دو رویکرد را در پیش گرفت، نخست با هوشمندسازی شهر و در دسترس قرارگرفتن خدمات برای شهروندان تلاش کردیم از حجم سفرهای درون شهری بکاهیم و دوم تمرکز ویژه‌ای بر توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی داشتیم.

وی تاکید کرد تا پایان سال آینده، پنج هزار جایگاه شارژ خودرو برقی در ۱۷۰۰ ایستگاه شهری تهران نصب می‌شود. در حوزه توسعه مترو، مدیریت شهری تهران توانست در مدت ۲۵ ماه، ۲۴ کیلومتر بر طول مترو تهران اضافه کند که با افتتاح مترو پرند این رقم به ۴۱ کیلومتر می‌رسد. علاوه بر این با همراهی دولت، مشکل تامین واگن مترو در تهران نیز به زودی برطرف می‌شود.

آقای زاکانی با اشاره به عقب ماندگی‌های برجای مانده از مدیریت شهری قبلی در حوزه حمل‌ونقل عمومی پایتخت گفت مطابق برنامه ششم توسعه، دولت ملزم به تامین ۱۰۳۰ واگن مترو برای شهر تهران بود، اما دولت وقت همکاری لازم برای اجرایی شدن این الزام قانونی را نداشت تا این که امسال با دستور رئیس جمهور محترم مقدمات تامین ۷۹۱ واگن از خارج از کشور فراهم شد به جز این مورد بناست ۱۱۳ واگن نیز از محل پروژه تولید واگن ملی تامین کنیم که تا الان ۲۱ مورد آن در مسیر ساخت قرار دارد.

دانش‌بنیان‌ها شارژر دو نوع خودرو هیبریدی را تولید کردند

تعدادی از محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان، موفق به طراحی و ساخت شارژرهای دو نوع خودروی وارداتی هیبریدی شدند. حسین ادیبی، مدیرعامل این شرکت‌ دانش بنیان، تولید ماژول‌های برقی را از جمله زمینه‌های تحقیقاتی این شرکت نام برد و افزود در ایران دو نوع خودروی وارداتی داریم که می‌توانند از این شارژرها استفاده کنند و هدف‌گذاری ما نیز برای تولید این نوع شارژرها، صادرات است.

وی توضیح داد یکی از انواع خودروهای وارداتی که می‌توانند از این شارژرها استفاده کنند، خودروی میتسوبیشی اوتلندر PHEV است. این خودرو دارای دو باک و هیبریدی است که هم مصرف بنزینی دارند و هم باتری دارند. مصرف سوخت در این خودرو در ۱۰۰ کیلومتر به ۲ لیتر می‌رسد؛ به این معنا که در هر ۱۰۰ کیلومتر ۲ لیتر مصرف بنزین دارد. شارژرهای تولید این شرکت قابلیت استفاده در این خودرو را دارند.

خودرو ب‌ ام‌ و  مدل i8 دومین نوع خودرویی است که می‌توان برای شارژ آن از این شارژرها استفاده کرد.

آقای ادیبی گفت بهره‌گیری از این شارژرها در کشور، از دیگر اهداف تولید این محصول است. در آینده در صورتی که ممنوعیت واردات خودروها رفع شود، به دلیل تعرفه‌های پایین‌تر خودروهای هیبریدی و برقی، این دورنما را داریم که این محصول را در ایران نیز به فروش برسانیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.