از ۱۶ فروردین سامانه یکپارچه برای افرادی خاص باز می‌شود

0 9,275

در حالی که مهلت ثبت نام متقاضیان خودروی داخلی دیروز (۸ فروردین‌ماه) به پایان رسید، ولی دوباره سامانه یکپارچه از ۱۶ فروردین باز می‌‌شود و امکان ثبت‌نام را برای برخی متقاضیان فراهم می‌آورد.

مقرر شده بود که متقاضیان خرید خودرو از سامانه یکپارچه فروش، در روزهای ۲۰ الی ۲۳ اسفندماه سال گذشته یک حساب وکالتی به نام سازمان حمایت باز کنند، مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان را به آن واریز و سپس حساب را بلوکه کنند. تاریخ ثبت نام نیز برای ۲۶ الی ۲۹ اسفندماه برنامه‌ریزی شده بود.

متقاضیان برای ثبت نام خرید خودرو ۳ روز وقت دارند

بانک‌ها وظیفه داشتند اسامی افرادی را که فرایند افتتاح و بلوکه شدن حساب وکالتی آن‌ها با موفقیت انجام شده است، اعلام کنند. بالاخره روز ثبت نام فرا رسید و بسیاری از متقاضیان علیرغم اعلام اسامی آن‌ها از سوی بانک‌ها، به دلیل سنگین بودن ترافیک، نتوانستند در مرحله ثبت نام شرکت کنند و مهلت دوباره‌ای برای آن‌ها اعلام شد (۷ و ۸ فروردین‌ماه). اما برخی متقاضیان نیز به سبب اهمال بانک‌ها در اعلام اسامی، از ثبت نام در روزهای مذکور جا ماندند. خوشبختانه طبق گفته سخنگوی وزارت صمت، سامانه یکپارچه از ۱۶ فروردین باز می‌‌شود و این دسته افراد به مدت ۳ روز (تا روز هجدهم) وقت دارند برای ثبت نام جهت خرید خودرو اقدام کنند.

در این میان برخی افراد، طرح جامع تخصیص خودرو را با طرح فروش ایران‌خودرو اشتباه گرفته و حساب وکالتی را به نام این شرکت باز کردند. این دسته افراد به‌دلیل نیاز به تغییر حساب وکالتی به نام سازمان حمایت، به ناچار از فرایند ثبت‌نام حذف شدند. البته جای نگرانی وجود ندارد، چرا که بر اساس وعده وزارت صمت، سامانه یکپارچه مجددا اواخر فروردین‌ماه برای این دسته متقاضیان باز می‌شود و امکان ثبت‌نام برای خرید خودرو در دسترس آن‌ها قرار می‌گیرد. البته به شرطی که عملیات تغییر نام حساب وکالتی به‌طور کامل انجام نشود و اسامی آن‌ها از سوی بانک‌ها اعلام شده باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.