تویوتا لندکروزر ۲۰۲۲ چه مشخصاتی دارد؟

0 2,003

تویوتا لندکروزر ۲۰۲۲ را به صورت رسمی معرفی کرد و به نظر می‌رسد که در نسخه جدید دیگر خبری از ضعف‌ها و ایرادات نسل قبلی نیست.

البته پیش از معرفی تویوتا لندکروزر ۲۰۲۲ طرفداران این خودروی آفرودی با ظاهر آن کاملا آشنا شده بودند، چراکه تصاویر مختلفی از تست این خودرو در پارکینگ‌ها، خیابان‌ها و پیست‌های اتومبیل‌رانی منتشر شده بود. نکته‌ای که در این میان وجود دارد آن است که طراحی درون کابین نسخه ۲۰۲۲ این شاسی بلند به نسبت نسخه‌های پیشین به صورت قابل‌توجهی بهبود یافته و دیگر خبری از پلاستیک خشک بر روی داشبورد و رودری‌های آن نیست.

به نظر می‌رسد سرانجام بعد از مدت‌ها انتظار طراحان تویوتا به این نتیجه رسیده‌اند که درون کابین این خودرو را نیز هماهنگ با ظاهر بیرونی آن طراحی کنند و حالا دیگه ابهت بیرون به درون کابین نیز تزریق شده است.

تویوتا اعلام کرده که لندکروزر جدید را در اروپا عرضه نخواهد کرد و این خودرو در آمریکا نیز با تاخیر عرضه خواهد شد. مدل ۲۰۲۲ لندکروزر ابتدا در روسیه و سپس در کشورهای عرب منطقه خلیج فارس عرضه می‌شود.

لندکروزر ۲۰۲۲ چه مشخصاتی دارد؟

تویوتا لندکروزر ۲۰۲۲ بر روی پلتفرم جدیدی با نام TNGA ساخته شده است. این پلتفرم، قابلیت‌های آفرودی خودروی مذکور را افزایش داده و عملکرد سیستم تعلیق آن را بهبود بخشیده است.

نسل جدید تویوتا لندکروزر که با کد J300 شناخته خواهد شد، به یک موتور ۶ سیلندر خورجینی با حجم ۳۵۰۰ سی‌سی مجهز است. این موتور دوتوربوشارژی که می‌تواند ۴۰۹ اسب‌بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند، حدود ۳۰ اسب بخار قوی‌تر از مدل ۸ سیلندر خورجینی است. البته احتمالا این خودرو به همراه یک موتور ۳.۳ لیتری دیزلی نیز راهی بازار خواهد شد. موتوری که می‌تواند ۳۰۵ اسب‌بخار قدرت و ۷۰۰ نیو‌تن‌متر گشتاور تولید کند. گفته می‌شود شتاب صفر تا صد این شاسی‌بلند لوکس و پهن‌پیکر در حدود ۶.۷ ثانیه است.

تویوتا به هواداران خود قول داده که همچنان گیربکس‌های دستی را برای خودروهای آفرودی حرفه‌ای و خاص خود از جمله لندکروزر در دسترس نگه‌دارد. به همین جهت نیز احتمالا دو گیربکس ۶ سرعته دستی و ۱۰ سرعته اتومات نیز این خودرو را همراهی خواهد کرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.