ایران‌خودرو با واردات خودرو موافق است

0 750
ایران‌خودرو با واردات خودرو موافق است و عرضه ماشین‌های خارجی به بازار ایران را یک عامل تحریک‌کننده برای افزایش رقابت و کیفیت محصولات داخلی عنوان می‌کند. هر زمان که از ورود خودرو به ایران جلوگیری می‌شود، فشار زیادی روی خودروسازها و قطعه‌سازان داخلی تحمیل شده و احتمال تولید بی‌کیفیت افزایش می‌یابد.

این در حالی است که واردات خودرو می‌تواند بار سنگین مسئولیت را از دوش تولیدکنندگان بردارد و به آن‌ها اجازه تنفس بدهد. به همین خاطر، جای تعجبی نیست که شرکت‌های خودروساز داخلی مخالفتی با واردات خودرو نداشته باشند.

مهدی خطیبی، مدیرعامل شرکت ایران‌خودرو در مورد حواشی مافیایی و مباحث مطرح‌شده در مورد نقش خودروسازان داخلی در منع ورود خودرو گفت: «من در همین‌جا به‌عنوان مدیرعامل ایران‌خودرو تأکید می‌کنم که گروه صنعتی ایران‌خودرو و بنده به‌عنوان مدیرعامل این شرکت خودروساز، هیچ‌گونه مخالفتی با واردات خودرو نداریم. ایران‌خودرو موافق واردات خودرو و همین‌طور موافق رقابت است. بنابراین اگر مشکلاتی در رابطه با واردات وجود دارد، مقصر آن‌ها را ایران‌خودرو یا سایپا ندانید.»

خطیبی همچنین به موضوع گران شدن محصولات داخلی اشاره کرد و گفت: «افزایش قیمت‌ خودروهای تولید داخل و حتی نمونه‌های وارداتی دست خودروسازان نیست، بلکه کمیته خودرو و ستاد تنظیم بازار در این خصوص تصمیم‌گیری می‌کنند.»

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.