طرح صدور مجوز ازسرگیری واردات خودرو به هیات دولت تقدیم شد

0 551
تنها چند روز پس از اعلام موافقت مجمع تشخیص مصلحت نظام با ورود خودروهای خارجی، پیشنهاد صدور مجوز ازسرگیری واردات خودرو در ستاد هماهنگی اقتصادی دولت مطرح و برای هیأت دولت ارسال شد.

از سال ۱۳۹۷، مصوبه ممنوعیت واردات خودرو از سوی سران قوا و در راستای مدیریت منابع ارزی به تصویب رسید. این مصوبه چهارساله با تمام آثار مطلوب یا نامطلوب خود در تاریخ ۳۱ اردیبهشت‌ماه سال جاری به پایان می‌رسد و در صورت عدم تمدید، امکان واردات قانونی خودرو به کشور مهیا می‌شود.

لزوم ازسرگیری واردات خودرو در اسفند سال گذشته توسط رئیس‌جمهور مورد تأکید قرار گرفت. کمی بعد از فرمان رئیس‌جمهور، وزیر صمت نیز وعده داد که در سال ۱۴۰۱، ورود خودروهای خارجی از سر گرفته می‌شود.

نهادهای متعددی پس از وعده وزیر صمت، موافقت خود را برای واردات خودرو اعلام کردند که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به مجمع تشخیص مصلحت نظام اشاره کرد. حال طبق گفته سخنگوی دولت، طرح صدور مجوز ازسرگیری واردات خودرو برای هیأت دولت ارسال شده و همگی چشم‌انتظار مهر تأیید این ارگان هستند.

ناگفته نماند که ورود خودرو از کانال مجلس با شروط محدودکننده‌ای همراه است که تأثیر چندانی در مساعد شدن شرایط بازار ندارد. در مقابل، آزادسازی واردات توسط دولت می‌تواند اثرات مثبتی به همراه داشته و به تعادل بازار و احتمالا کاهش قیمت خودرو کمک کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.