دردسر جدید سامانه یکپارچه خودرو متقاضیان را به ستوه آورده است

8 4,235

سامانه یکپارچه خودرو از تاریخ ۵ اردیبهشت‌ماه بازگشایی شده تا متقاضیان نسبت به تغییر نوع خودرو یا انصراف از خرید اقدام کنند. ولی شکایات متعددی مبنی بر عدم امکان انصراف از طرح در سامانه گزارش شده و این مشکل هنوز برطرف نشده است.

تقریبا یک هفته پیش بود که سخنگوی وزارت صمت از بازگشایی سامانه یکپارچه تخصیص خودرو برای تغییر نوع خودرو خبر داد. قرار بر این شد که پس از تعیین نوبت‌ها، سامانه بازگشایی شود تا افراد بتوانند خودروی انتخابی‌شان را تغییر دهند یا به‌طور کلی از خرید انصراف دهند.

سامانه یکپارچه تخصیص در روز موعود، یعنی ۵ اردیبهشت‌ماه بازگشایی شد و در دسترس ثبت‌نام‌کنندگان قرار گرفت. از آنجا که طبق نوبت‌دهی، تحویل برخی خودروها به سال ۱۴۰۳ موکول شده، برخی افراد تمایل داشتند نوع خودرو را تعویض کنند یا از خرید انصراف دهند و برای این منظور وارد سامانه شده‌اند. البته در این میان متقاضیانی وجود داشتند که به جای گزینه «تغییر نوع خودرو» به اشتباه گزینه «انصراف» را انتخاب کرده و از کل طرح حذف شدند.

مشکل جدید سامانه یک‌پارچه

این مشکل به گوش وزارت صمت رسید و پس از مدت کوتاهی، خبر آمد که انصراف‌دهندگان می‌توانند دوباره به سامانه فروش بروند و برای تغییر نوع خودرو اقدام کنند. اما ظاهرا بازگشت انصراف‌دهندگان باعث ایجاد مشکل جدیدی در سامانه یکپارچه شده است. بسیاری از متقاضیان این بار از عدم امکان انصراف از طرح در سامانه شکایت کرده‌اند. به بیان بهتر، در حال حاضر هیچ فرد ثبت‌نامی نمی‌تواند از طرح فعلی انصراف دهد و در نتیجه امکان ثبت‌نام وی برای مرحله دوم وجود ندارد.

وزارت صمت هنوز مشکل عدم امکان انصراف از طرح در سامانه یکپارچه تخصیص را برطرف نکرده است و این موضوع باعث نگرانی متقاضیانی شده که به هر دلیلی مایل به انصراف از طرح فروش فعلی هستند. با توجه به اینکه قیمت خودروها در زمان تحویل مطابق قیمت روز حساب می‌شود و البته تحویل برخی مدل‌ها به سال‌ آینده موکول شده، جای تعجبی نیست که برخی از متقاضیان بخواهند از خرید خودرو انصراف دهند و شانس خود را برای مرحله دوم ثبت‌نام امتحان کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
8 نظرات
  1. سهراب نوری
    سهراب نوری می گوید

    سلام من احراز شدم و نوبت من پاییز ۴۰۲ بود الان نگاه کردم نوشته برای ۴۰۳ هست و ظرفیت پر شده

  2. علی نظری
    علی نظری می گوید

    من حسابم تو بانک وکالتی کردم ولی الان برای ثبت نام اقدام میکنم پیغام میده که در صورتی که در بانک های مجاز حساب خود را وکالتی نموده اید پس از زمان اعلامی در اطلاعیه برای ثبت نام مراجه کنید . همش این پیام میاره نمیدام چکار کنم . به کافی نت ها مراجعه میکنم میگن بخاطر اینکه قبل از اعلام سازمان حمایت حساب وکالتی توی بانک ایجاد کردی این مشکل پیش آمده و موارد مشابه زیاد مراجعه میکنند. لطفاً سازمان حمایت رسیدگی کنه و مشکل را حل کنه ، ما با حضار بدبختی ۱۰۰ میلیون جور کردیم و الان هم پول بلوکه عست و حساب وکالتی هست اما سایت برا ما باز نمیشه

  3. علی نظری
    علی نظری می گوید

    من حسابم تو بانک وکالتی کردم ولی الان برای ثبت نام اقدام میکنم پیغام میده که در صورتی که در بانک های مجاز حساب خود را وکالتی نموده اید پس از زمان اعلامی در اطلاعیه برای ثبت نام مراجه کنید . همش این پیام میاره نمیدام چکار کنم . به کافی نت ها مراجعه میکنم میگن بخاطر اینکه قبل از اعلام سازمان حمایت حساب وکالتی توی بانک ایجاد کردی این مشکل پیش آمده و موارد مشابه زیاد مراجعه میکنند. لطفاً سازمان حمایت رسیدگی کنه و مشکل را حل کنه ، ما با هزار بدبختی ۱۰۰ میلیون جور کردیم و الان هم پول بلوکه هست و هم حساب وکالتی هست اما سایت برا ما باز نمیشه

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقت بخیر
      بله درسته و متاسفانه این باگ سیستم هست و به اپدیت نیاز دارد.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  4. Haniii
    Haniii می گوید

    سلام، وقتتون بخیر…
    الان ک جواب نتایج اومده برای من نوشته عدم تخصیص…
    علتش چیه؟

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقت بخیر
      شرایطی که برای حساب وکالتی یا عدم خرید خودرو و یا موارد دیگر ….
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  5. سعید
    سعید می گوید

    سلام.فقط چرندیات به عرض ملت می‌رسانند. من ۴ خودرو از سایپا انتخاب کردم کوییک دنده ای کوییک r اطلس و شاهین کوییک برای زمستان ۱۴۰۳ احراز شده و بقیه عدم تخصیص. این چه بساطیه که راه انداختند. آزاد کنند هر که خودش خودرو از خارج بخره بیاره. بساط این بی لیاقت ها با خودروشون جمع شده ما دوست داشتیم به خودرو داخلی خود افتخار کنیم ولی با ابچین ابله ها بهتره خودرو سازی نداشته باشیم . حالا تازه تو سوریه و ونزوئلا خط تولید زدند و درست همین آبرو ریزی را آنجا راه انداخته اند با همین زند و بند.

  6. سمیرا
    سمیرا می گوید

    سلام لطفا به من جواب بدید من سال ۹۳ از سایپا ماشین خریدم و سال ۱۴۰۰ ماشین فروختم الان تو سامانه یکپارچه خودرو زده که شماقبلا خرید انجام دادید از خودروسازان آخه یعنی چی ۱۲۴ پاسخگو نیست پس از کجا درست کنیم این مسئله رو

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.