خودروهای کیا سراتو و پگاس بالاخره مجوز ترخیص گرفتند

0 1,141

مجوز ترخیص کیا سراتو و پگاس که دو مدل از محصولات وارداتی کوشا خودرو هستند، بالاخره با میانجی‌گری رئیس سازمان ملی استاندارد صادر شد. این خودروها آماده پلاک‌گذاری و عرضه به بازار هستند.

در دو هفته اخیر، اخبار متعددی در خصوص سنگ‌اندازی سازمان ملی استاندارد برای اجرایی‌شدن واردات خودرو منتشر شد. ولی این سازمان هرگز مخالفتی با واردات خودرو نداشته است. اجازه ترخیص خودروهای چانگان به شرط تعهد سایپا برای رفع نواقص مربوط به نشانه‌گذاری و همچنین صدور مجوز ترخیص کیا سراتو و پگاس مهر تأییدی بر این موضوع است.

صدور مجوز ترخیص خودروها ظرف ۲۴ ساعت

سازمان ملی استاندارد در روزهای اخیر بارها به‌عنوان مقصر اصلی کُندی فرایند واردات خودرو معرفی شده است. اما طبق گفته رئیس این سازمان، اگر تأییدیه استاندارد نوع خودرو با محصول وارداتی تطابق داشته باشد، مجوز ترخیص خودرو در ظرف ۲۴ ساعت صادر می‌شود. به‌علاوه، بسته تسهیل واردات در قالب ۴۷ بند به‌صورت شفاف در اختیار واردکنندگان قرار گرفته است تا فرایند ورود خودروهای خارجی ساده‌تر و سریع‌تر انجام شود. بنابراین، سازمان ملی استاندارد عامل مانع‌تراشی برای ورود خودروهای خارجی نیست.

مدل‌های مختلف خودروهای کیا توسط کوشاموتور اوایل دی‌ماه سال گذشته وارد گمرکات کشور شدند. این خودروها مراحل تست و بررسی را پشت سر گذاشته‌اند و به مجوز سازمان ملی استاندارد برای خروج از گمرک نیاز دارند. حال که سازمان ملی استاندارد در حرکتی ناگهانی، مجوز ترخیص کیا سراتو و پگاس را صادر کرده است، می‌توان انتظار داشت سایر خودروهای وارداتی، یعنی اسپورتیج، سید و سلتوس هم به‌زودی مجوز واردات استاندارد بگیرند و بالاخره از پارکینگ گمرک خارج شوند.

سرعت‌بخشی به ترخیص خودروهای وارداتی از گمرک، اتفاق خوشایندی برای بازار خودرو به حساب می‌آید. صدور مجوز ترخیص کیا سراتو و پگاس به‌طور خاص خبر خوبی برای آن دسته از متقاضیانی است که از مدت‌ها پیش، شور و اشتیاق خرید خودروهای وارداتی کره‌ای را داشته‌اند و در مرحله پیش‌فروش آن‌ها شرکت کرده‌اند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.