بیمه از مقصرین تصادف حمایت نمی‌کند!

0 2,136

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران از راهکار جدیدی برای کاهش تخلفات حادثه‌ساز خبر داده است. حمایت نکردن بیمه از مقصرین تصادف و استرداد درصدی از خسارت پرداخت‌شده توسط بیمه از راننده مقصر می‌تواند عاملی ترغیب‌کننده‌ای برای اجتناب از تخلفات رانندگی شود.

تخلفات حادثه‌ساز مخصوصا در سطح شهر موجب حوادث ناگوار و به خطر افتادن ایمنی رانندگان دیگر می‌شود. نادیده گرفتن حق تقدم در هنگام عبور از تقاطع، توجه نکردن به چراغ قرمز، عبور وسایل نقلیه از پیاده‌روها، دور زدن در مکان‌های ممنوع، سرعت غیرمجاز، عبور از مکان‌های ممنوع و حرکت با دنده عقب در بزرگراه‌ها جزو تخلفات حادثه‌ساز به حساب می‌آیند که در اغلب موارد، عواقب ناخوشایندی به همراه دارند.

جزئیات طرح حمایت نکردن بیمه از مقصرین تصادف

راهکار حمایت نکردن بیمه از مقصرین تصادف به‌منظور کاهش این تخلفات مطرح شده است. بر اساس این راهکار، در اولین حادثه ناشی از تخلف حادثه‌ساز، شرکت بیمه ۲.۵ درصد از خسارت بدنی و مالی پرداخت‌شده را از فرد مقصر پس می‌گیرد. در دومین تصادف ناشی از تخلف حادثه‌ساز، ۵ درصد خسارت پرداختی و در صورت تکرار تخلف، ۱۰ درصد خسارت پرداخت‌شده توسط بیمه از راننده مقصر استرداد می‌شود.

تمام شرکت‌های بیمه‌کننده ملزم به تبعیت از قانون جدید هستند تا بلکه بدین وسیله، شمار تخلفات حادثه‌ساز در سال جاری کاهش پیدا کند. تخلفات حادثه‌ساز، یکی از عوامل اصلی در تصادفات جدی به حساب می‌آیند که شناسایی آن‌ها توسط پلیس موجب پرداخت جریمه، نمره منفی و حتی توقیف خودرو خواهد شد.

علاوه بر الزام شرکت‌های بیمه به استرداد درصدی از خسارت پرداخت‌شده از متخلف حادثه‌ساز، راهکارهای دیگری نیز برای اجبار رانندگان غیرمحتاط و خطرناک به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی در دستور کار قرار گرفته‌اند. به‌عنوان‌مثال می‌توان به افزایش جریمه عبور از خط چراغ قرمز به مبلغ ۱ میلیون تومان اشاره کرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.