لاماری ایما برقی در شیراز رونمایی شد/ اعلام مشخصات و امکانات جدیدترین عضو خانواده لاماری

0 600
برند لاماری و شرکت آرین پارس موتور جدیدترین محصول از خانواده لاماری ایما را با نام لاماری ایما برقی در نمایشگاه شیراز ۱۴۰۳ رونمایی کرد. لاماری ایما برقی به عنوان نمونه تمام الکتریکی در کنار مدل‌های بنزینی و هیبریدی با ظاهری متفاوت و مشخصات فنی جدید به صورت وارداتی راهی خیابان‌ها می‌شود.

به گزارش کارنامه، لاماری ایما کراس‌اوور مونتاژی شرکت آرین پارس موتور و محصول برند فورتینگ دانگ‌فنگ در مدت حضور خود در بازار کشورمان به دلیل ظاهر جذاب توانسته طرفداران زیادی را برای خود دست و پا کند.

لاماری ایما برقی چهارمین عضو از خانواده لاماری محسوب می‌شود. پیش از این لاماری ایما بنزینی در تیپ پایه، لاماری ایما ایکس به عنوان نسخه فول آپشن مدل بنزینی با کیت اسپرت و لاماری HEV هیبریدی، ۳ مدل از این کراس اوور بودند که به بازار معرفی شدند. در میانه راه معرفی، ایما ایکس (X) از برنامه عرضه حذف شد؛ در حال حاضر نمونه پایه بنزینی در کارخانه آرین پارس موتور در استان مرکزی مونتاژ می‌شود و مدل‌های هیبریدی و برقی وارداتی هستند.

در نمای بیرونی لاماری برقی، سپرها و جلوپنجره نسبت به نمونه بنزینی و هیبریدی تغییر کرده‌اند و دریچه‌ها ازنمای جلوی خودرو حذف شده‌اند . درگاه شارژ در این خودرو وضعیت متفاوتی نسبت به سایر خودروهای برقی دارد؛ در گوشه سپر عقب درگاه شارژ سریع قرار گرفته و درگاه شارژ معمولی نیز در همان قسمت ورودی باک بنزین واقع شده است. در نمای جانبی رینگ‌ها تغییر کرده‌اند و مخصوص خودروهای برقی طراحی شده اند. سایر موارد مشابه بقیه مدل‌ها است و قسمت‌های فلزی بدون تغییر مانده‌اند.

در بخش ترم داخلی نسبت به لاماری هیبریدی همه چیز بدون تغییر باقی مانده و رنگ سبز و طرح‌های فیبر کربن در نقاط مختلف کابین حس اسپرت را به سرنشینان منتقل می‌کند.

لاماری ایما هیبرید، یک خودروی تمام الکتریکی است که از یک موتور برقی برای انتقال قدرت صرفا به چرخ‌های جلو استفاده می کند، موتور برقی ۲۰۰ اسب بخار و ۳۴۰ نیوتن متر را از طریق سیستم انتقال قدرت E-CVT تک سرعته به چرخ‌ها منتقل می‌کند. به این ترتیب ایما برقی قدرتمندترین عضو خانواده لاماری است.

یک مجموعه بزرگ باتری لیتیومی با ظرفیت ۸۵.۹ کیلووات ساعت وظیفه تأمین انرژی نسخه برقی لاماری ایما را دارد تا این خودرو بتواند تا عدد جذاب ۶۳۰ کیلومتر مسافت طی کند. در خصوص بزرگ بودن باتری‌های این خودرو این را بدانید که شاسی بلند برقی آئودی Q5 با ابعادی به مراتب بزرگتر و وزن سنگین‌تر ۸۳.۴ کیلووات ظرفیت باتری دارد. این باتری‌ بزرگ و حجیم لاماری برای شارژ شدن توسط برق خانگی AC به ۱۵ ساعت زمان احتیاج دارد! در صورت استفاده از درگاه شارژ سریع، این مدت به ۴۰ دقیقه کاهش می‌یابد.

لاماری ایما برقی در فولترین حالت وارد بازار ایران می‌شود و علاوه بر امکانات ایمنی و رفاهی لاماری هیبریدی، به سیستم ‌های دستیار رانندگی خودران (ADAS) نیز مجهز شده است. شش کیسه هوای ۱۰ نقطه ای، رادار خط خوان، رادار نقطه کور، اخطار برخورد از جلو، صندلی‌های جدید جلو با پشتی یکپارچه، سردکن صندلی راننده، گرمکن صندلی های جلو، درب برقی صندوق عقب، آینه های تاشو برقی، دوربین ۳۶۰ درجه، تنظیم حالت رانندگی، سنسور نور و باران و فناوری LED چراغ‌ها همگی امکانات لاماری ایما برقی هستند.

آستانه قیمت ۳۰ هزار دلاری برای لاماری برقی در بازار چین (۱۰ هزار دلار گرانتر از مدل هیبریدی)، امکانات بیشتر نسبت به نسخه هیبرید و حداکثر پیمایش ۶۳۰ کیلومتری لاماری برقی می‌تواند این خودرو را به یک گزینه ارزنده در میان رقبای برقی خود تبدیل کند. تعرفه اندک خودروهای برقی و سابقه خوب نام لاماری در بازار می‌تواند به جا افتادن این خودرو در بازار کمک کند.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.