لاماری هیبرید در بازار آزاد با چه قیمتی معامله می‌شود؟

0 696
چند هفته‌ای از ورود لاماری ایما هیبرید وارداتی به بازار می‌گذرد؛ ارتقای قابل توجه امکانات این خودرو نسبت به مدل بنزینی و بهره مندی از تکنولوژی جذاب هیبریدی سری، این خودرو را تبدیل به یک گزینه جذاب در رنج قیمتی ۲.۵ میلیارد تومان کرده است.

به گزارش کارنامه، با شدت گرفتن فرآیند تحویل نخستین سری از مدل‌های وارداتی لاماری ایما هیبریدی شاهد کاهش قیمت قابل توجه این خودرو در بازار آزاد هستیم؛ در روزهای ابتدایی تحویل این خودرو عدد ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون رقم پیشنهادی مالکین بود ولی امروز لاماری هیبریدی در محدوده ۲.۵ تا ۲.۶ میلیارد تومان معامله می‌شود.

بخوانید: معرفی لاماری ایما هیبرید

در بین گزینه‌های معدود خرید خودروهای برقی و هیبریدی، لاماری ایما هیبرید به نسبت رقیب مستقیم خود یعنی تیگو ۸ پلاگین هیبرید، علاوه بر اینکه ۷۰۰ میلیون تومان ارزانتر است، به دلیل بهره مندی از تکنولوژی هیبرید سری، از عملکرد پایدارتری در بحث قدرت و شتاب برخوردار است.

لاماری ایما هیبرید، یک خودروی هیبریدی ساده (بدون درگاه شارژ) است که از یک موتور بنزینی و یک موتور برقی برای انتقال قدرت خود به چرخ‌های جلو استفاده می کند، قدرت موتور بنزینی ۱۶۸ اسب بخار و ۲۸۰ نیوتن متر است که با کمک موتور برقی در مجموع قدرتی معادل ۱۷۴ اسب بخار و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور را از طریق سیستم انتقال قدرت E-CVT تک سرعته به چرخ‌ها منتقل می‌کند. ایما هیبرید با مصرف سوخت میانگین ۵ لیتر نسبت به خودروهای هم‌رده بنزینی مصرف سوخت بسیار کمتری در استفاده‌های روزمره و کم فشار دارد.

با اینکه لاماری هیبرید امکان شارژ مستقیم از درگاه را ندارد اما می‌تواند با استفاده از موتور بنزینی در نقش ژنراتور، پک باتری را شارژ کرده و می‌توانید در ترددات شهری از حالت تمام برقی این خودرو استفاده کنید.

دو مورد از ایرادات لاماری بنزینی توانایی حرکتی متوسط شتاب (۱۱-۱۲ ثانیه‌ای) و حساسیت زیاد پیشرانه به بنزین کشور بود؛ همین مسأله ارزندگی لاماری را برای خرید کاهش داده بود. اما در لاماری ایما هیبرید (HEV) شاهد هستیم که این مشکلات برطرف شده و شتاب ۸ ثانیه‌ای در کنار کاهش بار پیشرانه، شانس موفقیت این خودرو را در برابر رقبایی مثل تیگو ۷ پرو مکس و هایما ۸ اس افزایش داده است.

کسانی که عاشق تکنولوژی و صدای مرموز موتور برقی هستند، لاماری هیبریدی یک گزینه مناسب در رده قیمتی ۲.۵ میلیارد به شمار می‌رود. البته که با توجه به تعرفه ناچیز واردات این خودرو، قیمت لاماری هیبریدی در نمایندگی ۱ میلیارد و ۹۸۰ میلیون تومان است و احتمال دارد که شرکت لاماری برنامه فروش جدیدی نیز برای این خودرو برقرار کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.