احتمال قانونی‌شدن عرضه خودرو در بورس کالا

0 946
فروش خودرو در بورس کالا به بهانه‌های مختلف از جمله وجود ابهام و اختلال در روند کار ستاد تنظیم بازار به حالت تعلیق درآمده است. برخی نمایندگان مجلس با این تعلیق ناگهانی مخالف هستند و پیشنهاد قانونی‌شدن عرضه خودرو در بورس کالا را مطرح کرده‌اند.

چند روز پیش قرار بود خودروهای پرطرفدار گروه بهمن موتور (فیدلیتی و دیگنیتی) در بورس کالا به حراج گذاشته شوند. با این حال، نامه‌ای از سوی وزارت صمت به بهانه ابهامات حقوقی، باعث شد بساط عرضه خودرو در بورس کالا به‌صورت موقت برچیده شود.

ظاهرا این اقدام با مخالفت شدید برخی نمایندگان مجلس مواجه شده است. آن‌ها خطاب به وزارت صمت گفته‌اند که در صورت ممانعت از بورسی شدن خودرو، طرح عرضه خودرو در بورس کالا را به یک قانون تبدیل خواهند کرد.

به گفته یکی از اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس، سازوکار شورای رقابت، قیمت‌گذاری دستوری و قرعه‌کشی ثمره خاصی به بار نیاورده و تنها باعث التهاب بیشتر در بازار شده است. از همان ابتدا نیز مجلس تصمیم داشت خودرو را در بورس کالا عرضه کند.

از طرف دیگر، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس نیز با حمایت از پیشنهاد قانونی‌شدن عرضه خودرو در بورس کالا بیان داشت که وقتی ظرفیت و زیرساخت‌های بازار سرمایه جهت بهبود وضعیت صنعت خودرو فراهم است، قرعه‌کشی معنایی ندارد.

حال باید منتظر بود و دید که در این کشمکش، وزارت صمت با سامانه فروش یکپارچه خود به پیروزی می‌رسد یا مجلسی‌ها با بورس کالا؟

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.