نتایج قرعه کشی خودروهای وارداتی مشخص شد

0 5,471

طرح فروش خودروهای وارداتی در تاریخ ۶ اسفندماه در سامانه یکپارچه فروش آغاز شد. بیش از ۱۲۰ هزار نفر در این طرح شرکت کرده و زمان قرعه کشی خودروهای وارداتی مشخص شد. حالا نتایج قرعه کشی خودروهای وارداتی مشخص شد.

متقاضیان می‌توانند با مراجعه به صفحه شخصی خود در سامانه saleauto.ir نسبت به رتبه و زمان تخصیص خودرو خود مطلع شوند.

دقت داشته باشید که در صورت انتخاب خودروی مورد نظر و عقد قرارداد با شرکت واردکننده، انصراف بعد از آن شامل جریمه ۵ درصدی خواهد بود.

قرعه‌کشی خودروهای وارداتی یک شنبه انجام می‌شود

بر خلاف قوانین آیین‌نامه واردات خودرو، خودروهای خارجی نه در بورس کالا، بلکه از طریق سامانه یکپارچه تخصیص عرضه می‌شوند. نخستین مرحله از عرضه خودروهای وارداتی اوایل اسفندماه آغاز شد و قرار بود قرعه کشی در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه (مورخ ۱۶ و ۱۷ اسفند) انجام شود. با این حال به سبب زمان‌بر بودن عملیات استعلام گیری، قرعه کشی به زمان دیگری موکول شد.

ظاهرا فرایند استعلام گیری به پایان رسیده و سخنگوی وزارت صمت به تازگی زمان دقیق قرعه کشی خودروهای وارداتی را اعلام کرده است. روز یکشنبه مورخ ۲۱ اسفندماه، عملیات لاتاری خودروهای خارجی به صورت فیزیکی (گوی و گردونه) و با حضور نمایندگان نهادهای نظارتی آغاز می‌شود. البته این قرعه کشی در واقع نوعی اولویت‌بندی زمانی بین متقاضیان به حساب می‌آید، چرا که طبق وعده وزیر صمت، همه متقاضیان واجد شرایط می‌توانند صاحب خودرو شوند.

حال که تاریخ اجرای فرایند قرعه کشی خودروهای وارداتی مشخص شده، متقاضی می‌تواند اواخر همان روز به صفحه شخصی در وب‌سایت saleauto.ir مراجعه کرده و از رتبه خود مطلع شود. با توجه به ۱۲۰ هزار تقاضا و موجودی حداکثر ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو، اولویت تخصیص با افرادی است که از طریق قرعه کشی انتخاب می‌شوند. بیست هزار متقاضی اضافی در لیست انتظار قرار می‌گیرند.

فرایند فروش خودروهای وارداتی در سه مرحله انجام می‌شود. ثبت‌نام و انجام قرعه کشی (نوبت‌دهی) جزو مراحل اول هستند. هر متقاضی پیش از ثبت‌نام مبلغی معادل ۵۰۰ میلیون تومان را در حساب وکالتی خود بلوکه کرده است. انتشار آگهی عرضه خودرو و در نهایت خرید و تحویل خودرو به ترتیب مراحل دوم و سوم فرایند به حساب می‌آیند. برداشت پول بلوکه‌شده در هر یک از این مراحل به منزله انصراف و انقضای نوبت متقاضی خواهد بود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.