خدمات پس از فروش در صنعت خودروسازی اجباری شد

0 1,823
رئیس سازمان ملی استاندارد در مصاحبه اخیر خود به اجباری شدن و لزوم خدمات پس از فروش در حوزه خودرو اشاره کرد. ارائه خدمات پس از فروش نقش کلیدی در سلامت خودرو و کاهش تصادفات داشته و تمام خودروسازان ملزم به راه‌اندازی مراکز متعدد جهت انجام این سرویس‌ها هستند.

اجباری شدن خدمات پس از فروش در حالی مطرح شده که عموم مردم از کیفیت خودروهای موجود در بازار ناراضی هستند و سوانح رانندگی فجیع ناگوار به اخبار همیشگی تبدیل شده است.

به گفته رئیس سازمان ملی استاندارد، کارهای زیادی در حوزه بهبود کیفیت خودروها و جلب رضایت نهایی مردم صورت گرفته است. تغییر پروانه‌های بهره‌برداری سالانه به تغییر پروانه‌های استاندارد کوتاه‌مدت یک‌ماهه و سه‌ماهه و همچنین رفع تعلیق استانداردهایی که به‌طور نابهنگام از لیست استانداردهای ۸۵گانه حذف شده بودند، و از همه مهم‌تر، اجباری شدن خدمات پس از فروش برای نخستین‌بار در حوزه خودرو، از جمله مواردی هستند که برای بهبود کیفیت و حذف خودروهای غیراستاندارد در نظر گرفته شده‌اند.

عموم مردم، مسئولین و نهادهای مختلف، سازمان ملی استاندارد را مقصر بی‌کیفیتی خودروها می‌دانند. تصادف و سوانح رانندگی در همه جای دنیا رخ می‌دهد و موضوعی اجتناب‌ناپذیر است. اما وقتی فردی در خودرو آتش می‌گیرد و نمی‌تواند از میان آهن‌پاره‌ها خود را نجات دهد، ربط مستقیم به عملکرد سازمان ملی استاندارد دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.