نسل جدید موتور EF7 معرفی خواهد شد

0 1,918
ایران خودرو اخیرا سه استراتژی تازه را برای توسعه موتورهای خود در پیش گرفته که یکی از آن‌ها، کاهش تیراژ تولید موتورهای قدیمی و پرمصرف و افزایش تولید موتورهای پیشرفته و کم‌مصرف است. قرار است تولید انبوه نسل جدید موتور EF7 در راستای رسیدن به این هدف از اواخر سال جاری آغاز شود.

به گفته مدیرعامل شرکت ایپکو: «پوست‌اندازی موتور محصولات ایران خودرو شامل سه گام می‌شود. گام نخست، کاهش شمارگان تولید موتورهای قدیمی است که تقریبا از حدود ۲ سال پیش آغاز شده و هنوز ادامه داد. ارتقای موتورهای فعلی، تولید موتورهای TU و XU7 و تولید انبوه نسل جدید موتور EF7 جزو برنامه‌های گام دوم به حساب می‌آیند. موتور جدید ای اف ۷ موجب بهبود قابل‌ملاحظه مصرف سوخت و ارتقای سطح آلایندگی می‌شود و ایران خودرو توانسته در ماه‌های اخیر، ظرفیت این موتور را به دو برابر برساند.»

دلیل اصلی ارتقای موتورها، افزایش بهینگی در مصرف سوخت، ارتقای کیفیت و کاهش آلایندگی هوا است. طراحی و ساخت موتور سه استوانه گام سوم در برنامه جامع ایران خودرو به شمار می‌آید که در کنار آن، وعده هیبرید سازی و برقی سازی موتورها نیز مطرح شده است.

به گفته مدیر عامل شرکت تحقیقات، طراحی و تولید موتور ایران خودرو یا همان ایپکو، اجرای گام‌های سه‌گانه و پوست اندازی قوای محرکه ایران خودرو ظرف سه سال آینده کامل خواهد شد و از آن پس می‌توانیم شاهد کاربرد موتورهای جدید پیشرفته، کارآمد، کم‌مصرف در محصولات مختلف این شرکت باشیم.

ارتقای موتورها از لحاظ فنی به معنی افزایش بازده و راندمان آن‌ها است و شامل بهبود احتراق و اصطکاک موتور می‌شود. در همین راستا از تکنولوژی‌های به‌روز و پیشرفته‌ای همچون دو CVVT و توربو با کنترلر برقی استفاده شده که علاوه بر افزایش بازده موتور، تجربه رانندگی لذت بخشی را به راننده انتقال می‌دهد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.