اپلیکیشن کارنامه

خرید و فروش مطمئن خودرو

نصب کنید

پیشرانه جدید محصولات سایپا چه مشخصاتی دارد؟

در غرفه شرکت مگاموتور در شانزدهمین نمایشگاه قطعات خودرو، مجموعه قطعات یک پیشرانه ۱۶ سوپاپ تنفس طبیعی قرار داشته که با توجه به گفته‌های مسئولین غرفه این شرکت، قطعات مذکور متعلق به قوای محرکه جدید سایپا خواهد بود. با ما همراه باشید تا نگاهی داشته باشیم بر مشخصات احتمالی پیشرانه جدید تولیدی توسط مگاموتور که قرار است بر روی تعدادی از محصولات سایپا نصب شود:

به احتمال قوی این پیشرانه ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر از حداکثر قدرت ۱۱۰ تا ۱۱۵ اسب‌بخار و حداکثر گشتاور ۱۴۲ تا ۱۵۰ نیوتن‌متر بهره خواهد برد. گفته می‌شود این پیشرانه براساس استاندارد آلایندگی یورو ۵ طراحی و تولید شده و احتمالا در سال آینده بر روی نسخه‌هایی از سایپا شاهین، آریا و سدان P90 نیز نصب خواهد شد.

پیشرانه جدید سایپا به سامانه زمان‌بندی متغییر سوپاپ‌های ورودی (CVVT) مجهز خواهد بود و بر همین اساس نیز مدیران مگاموتور مدعی هستند که محصولاتی که از این پیشرانه بهره ببرند مصرف سوخت کمتری خواهند داشت.

داخلی‌سازی پیشرانه EC5 گروه خودروسازی PSA

کارشناسان معتقد هستند که مگاموتور پیشرانه جدید سایپا را بر اساس قوای محرکه EC5 گروه خودروسازی PSA طراحی کرده و مشخصات مشابه این دو پیشرانه نیز گواه این ادعاست. EC5 قرار بود به همراه نسخه‌های پایه سیتروئن C3 در بازار کشورمان عرضه شود که متاسفانه اعمال مجدد تحریم‌ها علیه صنعت خودروسازی مانع رخ دادن این اتفاق شد.

به نظر می‌رسد قرار گرفتن پروژه تولید نسخه پایه سیتروئن C3 در حالت تعلیق سبب شده است که شرکت مگاموتور به عنوان یکی از شرکت‌های زیرمجموعه گروه خودروسازی سایپا، اقدام به بومی‌سازی پیشرانه EC5 کند.

/blog/news-megamotor-specifications-saipa-new-engine/amp/
اخبار صنعت خودروسازی
کارشناسی رنگ،بدنه،فنی و بیش از 430 نقطه در خودرو
ثبت درخواست
نظرات (0)
نظر بدهید