بهمن موتور دست روی سه خودرو از برند MG‌ گذاشته است

0 1,133

برند MG با وساطت بهمن موتور، سه خودروی جذاب را در دسترس مشتریان ایرانی قرار می‌دهد. این خودروها با برند انحصاری شرکت ایرانی، یعنی BM Cars روانه بازار می‌شوند. در ادامه به بررسی مختصر خودروهای ام جی بهمن موتور می‌پردازیم.

برند انگلیسی MG که هم‌اینک تحت مالکیت گروه بزرگ سایک چین قرار دارد، یک برند شناخته‌شده در کشور عزیزمان به حساب می‌آید، چون در گذشته و پیش از وضع قانون منع واردات خودرو، شاهد عرضه مدل‌های MG550، MG360، MG3 و MG6 بوده‌ایم.

حال که واردات خودرو از سر گرفته شده و بالاخره پس از ۶ ماه روی غلتک افتاده، بهمن موتور به سراغ مدل‌های جدید این برند رفته تا با عرضه آن‌ها، سهم بیشتری از بازار داخلی را به خود اختصاص دهد. خودروهای ام جی بهمن موتور شامل سه مدل MG5، MG One و MG ZS‌ می‌شوند.

نگاهی به مشخصات MG One

خودروی MG One یک کراس اوور بسیار جذاب و زیباست که روی پلتفرم ماژولار سیگما ساخته شده و ظاهر اسپرت و خشمگینی دارد این ماشین به موتور ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ مجهز است و ۱۸۱ اسب بخار قدرت و ۲۸۵ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. قوای محرکه از طریق گیربکس CVT به چرخ‌های جلو وارد می‌شود و شتاب صفر تا صد ۸.۱ ثانیه‌ای را برای خودرو رقم زده است. این خودرو در محدوده قیمت ۱۵ الی ۱۸ هزار دلار قرار دارد.

نگاهی به مشخصات  MG 5

سدان MG 5 نیز یکی دیگر از خودروهای ام جی بهمن موتور به حساب می‌آید که در آینده نزدیک با برند BM Cars روانه بازار می‌شود. این سدان خوش‌ترکیب هم چهره‌ای تهاجمی و جالب دارد و بدون تردید قشر جوان را عاشق خود می‌کند. خودروی MG5 در قوی‌ترین نسخه دارای موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ ۴ سیلندر است که همانند MG One، قدرت و گشتاور آن به ترتیب به ۱۸۱ اسب بخار و ۲۸۵ نیوتن‌متر می‌رسد. گیربکس اتوماتیک CVT یا گیربکس دوکلاچه تر ۷ سرعته، زحمت انتقال نیرو به چرخ‌های جلو را می‌کشد. ولی نسخه ضعیف‌تر موتور، دارای حجم ۱.۵ لیتر و از نوع تنفس طبیعی است که ۱۲۹ اسب بخار قدرت و ۱۵۸ نیوتن متر گشتاور را از طریق گیربکس ۵ سرعته دستی یا اتوماتیک CVT به چرخ‌های جلو وارد می‌کند. قیمت MG 5 تنها ۱۳ هزار دلار است.

promotion banner

نگاهی به مشخصات کراس اوور ساب کامپکت ZS

کراس اوور ساب کامپکت ZS هم در لیست خودروهای ام جی بهمن موتور قرار دارد. برخلاف دو خودروی دیگر، ZS ظاهری ساده و اخم‌آلود دارد و در عین حال به سبب رعایت تناسب، نظر بیننده را به خود جلب می‌کند. این ماشین هم با دو موتور متفاوت عرضه شده است و هنوز مشخص نیست بهمن موتور کدام نسخه را در دسترس مشتریان ایرانی قرار دهد. موتور ضعیف‌تر حدود ۱.۵ لیتر حجم داشته و به گیربکس ۵ سرعته دستی یا اتوماتیک CVT‌ متصل می‌شود. این گیربکس، ۱۲۰ اسب بخار قدرت و ۱۵۰ نیوتن‌متر گشتاور را به‌عنوان قوای محرکه موتور به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد. نسخه قوی‌تر یک موتور ۱.۳ لیتری توربوشارژ است که۱۶۳ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن‌متر گشتاور را از طریق گیربکس ۵ سرعته دستی به چرخ‌های جلو وارد می‌کند و موجب حرکت ماشین می‌شود. این ماشین اقتصادی حدود ۱۳.۷هزار دلار قیمت دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.