وزیر صنعت: افزایش قیمت خودرو امسال تنها ۳۰ درصد بوده است

2 997
با توجه به گفته‌های اخیر وزیر صنعت قیمت خودرو امسال تنها ۳۰ درصد افزایش یافته که در مقایسه با میزان رشد ۹۰ درصدی سال گذشته که توسط شورای رقابت اعمال شده است، کاملا معقول به نظر می‌رسد.

یکی از اعضای شورای رقابت در جدیدترین اظهارنظر خود عنوان کرده است که اگر تورم بخشی را در نظر بگیریم قیمت خودرو نباید بیشتر از ۱۰ درصد افزایش یابد و میزان افزایش قیمت اخیر درست نیست. به خصوص آنکه خودروسازان به تعهد خود در خصوص افزایش تیراژ و عرضه خودرو نیز عمل نکرده‌اند.

در حال حاضر شورای رقابت دیگر نقشی در افزایش قیمت خودروها نداشته و این موضوع به ستاد تنظیم بازار سپرده شده است. سیدرضا فاطمی‌امین روند کنار گذاشتن شورای رقابت از قیمت‌گذاری خودروها را کاملا قانونی می‌داند.

وزیر صنعت در خصوص مخالفت شورای رقابت با افزایش قیمت خودروها گفت: «ما امسال قیمت خودرو را یک‌سوم سال گذشته یعنی تنها ۳۰ درصد افزایش دادیم. این میزان در مقایسه با افزایش ۹۰ درصدی قیمت خودرو در سال گذشته که توسط شورای رقابت در طی ۳ نوبت اعمال شده، کاملا معقول به نظر می‌رسد و به همین جهت نیز مخالفت شورای رقابت با افزایش قیمت خودروها منطقی نیست. ضمن آنکه مخالفت شورای رقابت وجاهت قانونی ندارد چراکه دوره اعضای فعلی شورای رقابت به اتمام رسیده و باید اعضای جدید معرفی شود.»

ممکن است شما دوست داشته باشید
2 نظرات
  1. گیربکس ایران
    گیربکس ایران می گوید

    در شرکت های ایران خودرو و سایپا بله اما در بازار چقدر بوده ؟

  2. امید
    امید می گوید

    اگر سالی ۳۰ درصد باشه واقعی خوبه و کارخانه نبره بالا

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.