وزیر صنعت: موافق واردات خودرو هستیم

0 1,304
وزیر صنعت امروز در جلسه علنی مجلس خطاب به نمایندگان گفت: «برنامه طولانی‌مدت وزارت صمت برای افزایش کیفیت خودرو ایجاد رقابت میان قطعه‌سازان و خودروسازان است که این مهم نیز به‌طور قطع از طریق واردات امکان‌پذیر خواهد بود. وزارت صمت به‌عنوان بخشی از بدنه دولت معتقد است که واردات تا حدودی که باعث بهبود وضعیت تولید در داخل شود مثبت خواهد بود.»

وی توضیح داد: «وزارت صمت خواستار اصلاح ساختار صنعت خودروسازی کشور است و در این راستا نیز برنامه‌هایی دارد. در حال حاضر و به‌جهت بهبود کیفیت محصولات تولید داخل دو خودرو از ایران‌خودرو و سایپا تحت مطالعه قرار گرفته و چهار خودرو نیز از تیرماه امسال تحت اقدام قرار دارند تا در نهایت با ایجاد تغییراتی ساختار ایمنی آن‌ها بهبود یابد. ما در حال تلاشیم که با این اقدامات کیفیت خودروهای تولید داخل را به‌مرور افزایش دهیم.»

فاطمی‌امین همچنین در خصوص کیفیت پایین محصولات تولید داخل نیز گفت: «مسئولیت کیفیت پایین خودروها را می‌پذیریم. در این رابطه برنامه‌ای داریم که در اختیار نمایندگان قرار خواهد گرفت. مسائل و مشکلات صنعت خودرو به‌حق است اما راه‌حل دارد و می‌توان با کمک مجلس و دولت و شرکت‌های زیرمجموعه وزارت صنعت مشکل را حل کرد و برای آن برنامه طراحی کرده‌ایم.»

پیش از این نیز وزیر صنعت اعلام کرده بود که وزارت‌خانه تحت نظر وی موافق آزادسازی واردات خودرو است و اتفاقا معتقد است که آزادسازی واردات در نهایت سبب افزایش کیفیت محصولات تولید داخل خواهد شد. با این وجود اما همچنان واردات خودرو ممنوع است و بزرگترین عامل این ممنوعیت نیز مخالفت هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت بر آزادسازی مجدد واردات خودرو است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.