وزیر صنعت: تولید خودروی روزانه ۷۰۰ دستگاه افزایش خواهد یافت

0 2,498
وزیر صنعت با اشاره به اینکه از هفته آینده تولید خودرو به صورت روزانه ۷۰۰ دستگاه افزایش خواهد یافت، از عرضه بخش بزرگی از خودروهای کف پارکینگ خودروسازان در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

گفته می‌شود از این تعداد خودرو سهم ایران‌خودرو ۵۰۰ دستگاه و سهم سایپا ۲۰۰ دستگاه خواهد بود. لازم به ذکر است که ایران‌خودرو و سایپا در حال حاضر در مجموع بیش از ۹۰ درصد از تولیدات صنعت خودروسازی کشورمان را بر عهده دارند.

با توجه به گفته‌های وزیر صنعت مبنی بر افزایش تولید خودرو به صورت ۷۰۰ دستگاه در روز، عرضه محصولاتی که به دلیل نبود قطعه در کف پارکینگ خودروسازان دپو شده‌اند نیز مجددا آغاز خواهد شد.

وجود خودرو در کف پارکینگ خودروسازان به میزان تولید ۱۵ روز معقول است اما در حال حاضر تعداد خودروهای دپو شده در پارکینگ‌ها بیش از حد معمول است و باید هرچه زودتر کاهش پیدا کند.

اگر گفته‌های وزیر صمت طبق برنامه گفته شده اجرایی شود ظرف ۲ ماه آینده انباشت غیرمتعارف خودروها کف پارکینگ خودروسازان رفع خواهد شد.

وزارت صمت مدعی است که برنامه جدیدی در راستای اصلاح صنعت خودروسازی تدوین کرده است و براساس این برنامه در طی ۲ سال آینده شاهد صنعت خودروسازی به‌روزی در کشورمان خواهیم بود که ماحصل آن محصولاتی با مصرف سوخت پایین و کیفیت بالا خواهد بود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.