وعده واردات ماهانه ۲۰ هزار خودرو از زمستان امسال

0 1,750
مهدی ضیغمی، سرپرست سازمان توسعه تجارت در مصاحبه اخیر خود ضمن اشاره بر تحقق تعهدات طرح سامانه فروش خودروهای خارجی به ثبت‌نام‌شدگان، از امکان واردات ماهانه ۲۰ هزار خودرو از زمستان سال جاری خبر داد.

به گفته وی، فرایند واردات خودرو با همکاری بانک مرکزی سرعت پیدا کرده و از زمستان امسال می‌توان ماهانه ۲۰ هزار خودرو به کشور وارد کرد.

تاکنون حدود ۵۰۰۰ دستگاه خودروهای خارجی وارد کشور شده و ترخیص آن‌ها در حال انجام است. تا پایان شهریورماه نیز خودروهای برند کیا، تویوتا، جتا و نیسان آماده عرضه به بازار می‌شوند. واردات خودرو سرعت یافته و خودروهای هیبریدی، پلاگین هیبریدی و برقی نیز در راه هستند.

وعده واردات ماهانه ۲۰ هزار خودرو در حالی داده شده که حدود ۳۱ هزار متقاضی در سال گذشته با بلوکه سازی ۵۰۰ میلیون تومان پول در حساب وکالتی خود در سامانه فروش خودروهای خارجی ثبت‌نام کرده‌اند. خبر خوش اینکه تعهدات سامانه تا اواخر آذرماه محقق شده و ثبت‌نام‌شدگان تا حدود ۴ ماه دیگر صاحب خودروی خارجی خود می‌شوند.

با اینکه وعده وزیر صمت قبلی، مبنی بر واردات ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو تا آخر خردادماه محقق نشد، ولی طبق گفته سرپرست سازمان توسعه تجارت، بانک مرکزی در تأمین ارز واردات مشکلی نداشته و از زمستان امسال می‌توان واردات ماهانه ۲۰ هزار خودرو را آغاز کرد. با توجه به اینکه از سال گذشته تاکنون تنها ۵ هزار دستگاه خودروی خارجی وارد کشور شده، زمستان امسال می‌تواند ماه شکست رکورد واردات خودرو باشد. به علاوه در صورتی که ورود خودروهای دست‌دوم با کارکرد حداکثر ۵ سال نیز به تصویب رسیده و فرایند آن به حالت اجرا درآید، ممکن است وعده واردات ۲۰۰ هزار خودرو حداقل تا پیش از به پایان رسیدن سال ۱۴۰۲ محقق شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.