از خودروهای جدید ایران‌خودرو و سایپا چه می‌دانید؟

0 2,534
گفته می‌شود ایران‌خودرو و سایپا قصد دارند به زودی چند خودرو جدید را راهی بازار کشورمان کرده و سبد محصولات خود را متنوع‌تر کنند. به این ترتیب امید می‌رود که محصولات جدید ضمن برخورداری از کیفیت بالاتر بر اساس استانداردهای روز طراحی شده و از برچسب‌های قیمتی معقول‌تر و اقتصادی‌تر برخوردار باشند.

با توجه به گفته‌های مدیرعامل سایپا، این گروه خودروسازی تا پایان سال جاری سه محصول جدید را راهی بازار خودرو کشورمان خواهد کرد. این سه محصول آریا، شاهین و اطلس نام دارند.

سایپا مدعی است که آریا نخستین کراس‌اوور کاملا ایرانی است که در نیمه دوم امسال به همراه یک گیربکس اتوماتیک و طراحی زیبا مطابق با استانداردهای روز بر روی خط تولید قرار گرفته و راهی بازار خواهد شد. تا پایان پاییز نیز نسخه اتومات خودرو پرچم‌دار فعلی این گروه خودروسازی یعنی شاهین روانه جاده‌ها خواهد شد.

اطلس سومین محصول سایپا، عنوان جایگزین تیبا را در اختیار داشته و بر پایه خودروهای ساینا و کوییک ساخته خواهد شد. هنوز زمان عرضه دقیق این خودرو مشخص نشده است اما همانطور که پیش از این نیز عنوان کردیم هر سه خودرو جدید این گروه خودروسازی تا پایان امسال راهی بازار خواهند شد.

شایعاتی نیز به گوش می‌رسد که سایپا قصد دارد تا پاییز سال ۱۴۰۱ یک خودرو برقی جدید را راهی بازار کند که البته هنوز سایپا در این خصوص واکنشی از خود نشان نداده و مشخص نیست که این شایعه تا چه میزان صحیح است؟

اما وضعیت رقیب دیرینه سایپا یعنی ایران‌خودرو چگونه است و چه اطلاعاتی در مورد خودروهای جدید این شرکت در دسترس است؟

فرشاد مقیمی، مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو ضمن اشاره به برنامه‌های این شرکت برای توسعه محصولات جدید، دراین‌باره گفت: علاوه‌بر رونمایی از نمونه اولیه کراس‌اورر جدید K۱۲۵ در شهریور ماه، تولید گیربکس شش سرعته نیمه اتوماتیک (AMT) را نیز در این ماه آغاز خواهیم کرد و تا پایان آذر این گیربکس بر روی خودروهای رانا و سمند قرار گرفته و محصولات مذکور با گیربکس اتومات راهی بازار خواهند شد. همچنین امسال خودرو ۲۰۷ پانوراما با گیربکس شش سرعته نیز عرضه خواهد شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.