تسویه بدهی آزادراهی برای صدور و تمدید بیمه شخص ثالث

0 1,158

تسویه بدهی عوارض آزادراهی به‌عنوان شرط جدید صدور بیمه شخص ثالث و یا تمدید آن و به‌منظور تسهیل اجرای قانون وزارت راه و شهرسازی مبتنی بر الکترونیکی شدن فرایند اخذ عوارض آزادراهی وضع شده است.

بیمه شخص ثالث، یک بیمه اجباری برای تمام وسایل نقلیه است و رانندگی با خودروی بدون بیمه شخص ثالث نه‌تنها تخلف به حساب می‌آید، بلکه در صورت بروز حادثه، پرداخت تمام مخارج برعهده مالک خودرو گذاشته می‌شود. اهمیت این بیمه باعث شده راهکار جالبی برای تسویه بدهی‌های آزادراهی اندیشیده شود.

به‌دنبال پیگیری نهادهای نظارتی و همین‌طور همکاری بیمه مرکزی، قرار بر این شد که از تاریخ ۱۷ تیرماه سال ۱۴۰۲، تنها برای خودروهایی بیمه شخص ثالث صادر یا تمدید شود که مالک آن‌ها تمام بدهی عوارض آزادراهی خود را تسویه کرده باشد. شرط جدید صدور بیمه شخص ثالث باعث می‌شود افراد مجبور به پرداخت بدهی آزادراهی خود شوند. تا پیش از این، افراد توجه و اهمیت خاصی برای بدهی‌های آزادراهی قائل نبودند و تنها در صورت نیاز به فروش وسیله نقلیه خود، اقدام به تسویه آن‌ها می‌کردند. ولی شرط جدید صدور بیمه شخص ثالث بالاخره منجر به تسویه دوره‌ای بدهی عوارض آزادراهی می‌شود.

با الکترونیکی شدن فرایند دریافت عوارض آزادراهی، ترافیک در محل اخذ عوارض به‌شدت کاهش پیدا کرده است. عوارض دریافتی صرف ساخت، ترمیم و نگهداری آزادراه‌ها شده تا بدین‌وسیله، ایمنی و امکانات در جاده‌ها افزایش یابد و رانندگان با خیال آسوده‌تری راهی سفرهای کوتاه و طولانی شوند.

وب‌سایت تسویه عوارض آزادراهی

رانندگان می‌توانند برای تسویه بدهی عوارض آزادراهی خود که در حال حاضر شرط جدید صدور بیمه شخص ثالث یا تمدید آن به حساب می‌آید، به وب‌سایت اینترنتی آنیرو به نشانی aaniro.ir‌ مراجعه و مبلغ آن را پرداخت کنند. با استفاده از نرم‌افزارهای مختلف پرداختی و همین‌طور با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت هم می‌توان نسبت به تسویه بدهی عوارض آزادراه‌ها اقدام کرد. راه‌های کشور جزو سرمایه‌های ملی هستند که وظیفه محافظت از آن‌ها بر دوش همگان است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.