پژو پارس به همراه یک موتور جدید راهی بازار خواهد شد

0 2,413

در راستای ارتقای موتور تعدادی از محصولات ایران‌خودرو، به زودی شاهد عرضه پژو پارس با یک موتور جدید خواهیم بود. این موتور با استانداردهای روز آلایندگی یورو ۵ مطابقت داشته و علاوه‌بر پژو پارس در آینده‌ای نزدیک بر روی سمند و ۴۰۵ نیز نصب خواهد شد.

موتور جدید ایران‌خودرو XU7P نام داشته و نسب به موتور قبلی این گروه خودروسازی یعنی XU7 در زمینه آلایندگی، توان، گشتاور و مصرف سوخت و روغن موتور بهینه‌تر شده است. راندمان سیستم خنک‌کاری این قوای محرکه نیز نسبت به نمونه قبلی خود ارتقاء قابل‌توجهی یافته است.

گفته می‌شود پژو پارس و ۴۰۵ مجهز به موتور جدید XU7P در طی روزهای آینده معرفی و راهی بازار خواهد شد و سمند مجهز به آن نیز شهریور ماه از خط تولید خارج می‌شود. تقریبا ۹۵ درصد قطعات موتور تمامی این خودروها یکسان‌ بوده و همین موضوع نیز سبب تسهیل تولید انبوه آن‌ها خواهد شد.

ایران‌خودرو مدعی است در موتور جدید توان و گشتاور در حدود ۱۰ درصد افزایش یافته است.

چرا استاندارد یورو ۵؟

استاندارد یورو ۵، پنجمین پروتکل ایمنی و مهار آلایندگی است که مطابق با استانداردهای حاکم بر دنیای موتورها و پیشرانه‌ها تعبیه شده است. به عبارت دیگر خودروهای یورو ۵ نسبت به خودروهای یورو ۴ به میزان بسیار کمتری گازهای آلاینده تولید کرده و اهمیت بیشتری به محیط‌ زیست می‌دهند.

به همین جهت نیز سازمان حفاظت از محیط زیست بسیار تلاش می‌کند که خودروسازان را به سمت تولید خودروهای مطابق با استاندارد یورو ۵ هدایت کنند. در حال حاضر بسیاری از خودروهای تولیدی کشور مطابق با این استاندارد تولید نمی‌شوند و حرکت اخیر ایران‌خودرو برای عرضه خودروهایی مطابق با این استاندارد قابل تقدیر است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.