اوج ابتکار ایران‌خودرو در فیس لیفت جدید پژو پارس

0 884

معمولا وقتی حرف فیس لیفت به میان می‌آید، همگان چشم‌انتظار محصولی هستند که لااقل جذابیت ظاهری بیشتری نسبت به مدل قبلی داشته باشد. اما فیس لیفت جدید پژو پارس براساس ضرب‌المثل زیبایی در سادگی ساخته شده و البته آن را نقض می‌کند!

خودروسازان ایرانی در ارتقای محصولات خود محدودیت دارند، چون تحریم‌های بین‌المللی علیه تهران، اجازه همکاری با شرکت‌های مطرح و استفاده از فناوری‌های روز دنیا را به آن‌ها نمی‌دهد. با همه این‌ها، انتظار کمی خلاقیت از سوی شرکت‌هایی که ادعای آن‌ها گوش فلک را کر می‌کند، چندان غیرمنطقی نیست.

فیس لیفت جدید پژو پارس در نمای مقابل، به سپر و چراغ‌های وانت آریسان مجهز بوده و در نمای عقب نیز، تغییری به‌جز برداشتن ضربه‌گیرهای سپر به چشم نمی‌آید. البته گفته می‌شود سپر و چراغ جلو آریسان در اصل، زمانی برای فیس لیفت پرشیا طراحی شده بودند، ولی طبق تصمیم مدیریت به بایگانی می‌رود.

فیس لیفت جدید پژو پارس

زمانی که بحث تولید آریسان مطرح شده، سپر و چراغ طراحی‌شده برای فیس لیفت پرشیا از بایگانی درآمده و در کالبد وانت جدید قرار گرفته است.

چرا ایران‌خودرو به سراغ ابتکار قدیمی خود رفته است؟

طبق دستور سازمان ملی استاندارد، خودروسازان تا پایان تیرماه فرصت دارند تا محصولات جدید خود را به استانداردهای ۸۵گانه ارتقا دهند. پژو پارس چندی پیش با چراغ‌های روشنایی روز یا همان دی‌لایت رونمایی شد، ولی ظاهر چندان زیبایی نداشت. ایران‌خودرو هم تصمیم گرفت برای حفظ دیلایت‌ها و بازگرداندن زیبایی به خودروی بخت‌برگشته فرانسوی، دستی بر چهره آن بکشد. این‌گونه شد که فیس لیفت جدید پژو پارس با سپر و چراغ‌های آریسان و همین‌طور حذف ضربه‌گیرهای سپر عقب به وجود آمد.

جزئیات بیشتری درباره خودروی آینده ایران‌خودرو در دسترس نیست. شایع شده که پارس فیس لیفت با موتور TUP پلاس و به همین خاطر با نام پارس پلاس روانه بازار خواهد شد، هرچند هنوز اطلاعات رسمی در این باره منتشر نشده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.