اجرای طرح جدید سهیمه‌بندی بنزین در کیش آغاز شد

0 865
دولت پیش از این اعلام کرده بود که در راستای تحقق عدالت اجتماعی قصد دارد بنزین را به‌جای خودروها به افراد اختصاص دهد. در همین راستا نیز طرح جدید سهیمه‌بندی بنزین در فاز نخست در جزیره کیش اجرایی شده و همه شهروندان این شهر اعم از مالکان خودرو و افراد بدون خودرو واجد دریافت سهمیه بنزین ۲۰ لیتری شدند.

مطابق با این طرح به هر فرد ایرانی ۲۰ لیتر بنزین ۱۵۰۰ تومانی اختصاص خواهد یافت و افراد فاقد خودرویی که مصرف بنزین ندارند، می‌توانند سهیمه بنزین یارانه‌ای خود را به دیگران انتقال داده یا به فروش برسانند.

ضمنا در طول مدت اجرای این طرح نرخ بنزین سهمیه‌ای و آزاد با افزایش روبه‌رو نشده و همانند سابق هر لیتر بنزین سهمیه‌ای ۱۵ هزار ریال و هر لیتر بنزین آزاد ۳۰ هزار ریال عرضه می‌شود.

بر اساس مصوبه ستاد اقتصادی دولت، در طول مدت اجرای آزمایشی این طرح ساکنان جزیره کیش همچنان می‌توانند از سهمیه‌های پیشین در کارت‌های سوخت خود استفاده کنند. طبق اطلاعیه در پایان اسفندماه نتایج اولیه این طرح به استحضار ستاد اقتصادی دولت خواهد رسید.

گفتنی است در صورت موفق‌بودن اجرای طرح جدید سهیمه‌بندی بنزین در جزیره کیش شاهد پیاده‌سازی آن در کل کشور خواهیم بود.

کارشناسان هشدار می‌دهند که ماهیت جزیره کیش از نظر وضعیت زندگی افراد و شکاف درآمدی بسیار متنوع است و برهمین اساس نیز نتایج حاصل از اجرای این طرح در جزیره کیش قابل‌استناد برای تمامی تمامی شهرها به‌خصوص کلان‌شهرها نیست.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.