مرحله جدید مزایده خودروهای دپوشده گمرک در مردادماه

0 1,479

طبق اعلامیه سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی، مرحله جدید مزایده خودروهای دپوشده در گمرک در مردادماه ۱۴۰۲ آغاز می‌شود. در این مزایده، انواع و اقسام خودروهای راه‌سازی، خودروهای سنگین و سبک و همین‌طور خودروهایی که حجم موتور آن‌ها بیش از ۲.۵ لیتر است، به عرضه درمی‌آیند.

سال‌هاست که خودروهای خارجی به دلایل مختلف از جمله ممنوعیت ثبت سفارش، در گمرکات کشور دپو می‌شوند و اجازه ترخیص برای آن‌ها صادر نمی‌شود. ولی طبق دستور رئیس‌جمهوری در سال گذشته و با هماهنگی نهادهای متعدد مثل قوه قضاییه، سازمان امور اموال تملیکی، سازمان ملی استاندارد و وزارت اقتصاد، پرونده خودروهای ممنوعه مورد رسیدگی و پیگیری قرار گرفته است و پس از رفع مشکلات قضایی، امکان خرید آن‌ها به روش مزایده برای متقاضیان امکان‌پذیر می‌شود. تاریخ نخستین مزایده خودروهای دپوشده در گمرک، به ابتدای نیمه دوم سال گذشته بازمی‌گردد.

چه مدل‌هایی در مرحله جدید مزایده خودروهای دپوشده عرضه می‌شوند؟

هنوز مشخص نیست که چه مدل‌هایی در مرحله جدید مزایده خودروهای دپوشده عرضه می‌شوند. اما همانند دوره‌های قبلی، سلامت فنی و بدنی خودروها چک می‌شود و امکان بازدید از نزدیک آن‌ها برای متقاضیان میسر است.

طبق گفته‌های مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی، خودروهای عرضه‌شده در مزایده مردادماه هیچ مشکلی در بخش استاندارد، ترخیص و پلاک‌گذاری ملی ندارند. همه افراد می‌توانند در این مزایده شرکت کنند و در صورت برنده شدن، مالک وسیله نقلیه دلخواه خود شوند.

مدیر سازمان امور تملیکی ضمن اطلاع‌رسانی در خصوص مزایده خودروهای توقیف‌شده در گمرک در مردادماه، اشاره‌ای هم به سامانه حراج آنلاین خرده‌فروشی کرده است. این سامانه در حال حاضر نه‌تنها برای تهران، بلکه برای استان‌های دیگر هم فعال شده و بستری قانونی برای خرید کالاهای مختلف به‌صورت حراجی به حساب می‌آید. ثبت‌نام در سامانه آنلاین الکترونیکی حراجی خرده‌فروشی کاملا رایگان است. به‌علاوه، در‌صورتی‌که متقاضی نتواند در حراج برنده شود، مبلغ پیش‌پرداخت بدون هیچ تأخیری به حساب وی بازگردانده خواهد شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.