عرضه و فروش رانا پلاس ۶ دنده پانوراما آغاز شد

0 2,051

ایران‌خودرو اعلام کرده است که علاوه‌بر نسخه معمولی رانا پلاس یک نسخه جدید دیگر را نیز راهی بازار خواهد کرد که به سقف پانوراما و گیربکس شش سرعته مجهز است. در ادامه با ما همراه باشید تا نگاهی داشته باشیم بر مشخصات و اخبار پیرامون این سدان ملی:

عرضه و فروش رانا پلاس ۶ دنده پانوراما آغاز شد – شهریور ۱۴۰۰

با توجه به اطلاعات جدید اعلامی از سوی ایران‌خودرو حواله‌داران نسخه معمولی رانا پلاس می‌توانند از ابتدای شهریور ماه سال جاری به جای نسخه معمولی نسخه TU5 مجهز به سقف پانوراما و گیربکس شش سرعته را دریافت کنند.

به این ترتیب ضمن آغاز عرضه و فروش رسمی رانا پلاس ۶ دنده پانوراما، به حواله‌داران نسخه معمولی رانا پلاس فرصت داده شده است تا با پرداخت ما‌به‌التفاوت، نسخه جدید را طی مدت ۴۵ روز کاری تحویل بگیرند.

در حال حاضر و در شهریور ماه سال جاری ایران‌خودرو رانا پلاس ۶ دنده مجهز به سقف پانوراما را با بهای کارخانه‌ای ۱۹۳ میلیون و ۴۲۲ هزار و ۷۲۳ تومان به خریداران تحویل می‌دهد. همچنین برخی مشتریان با توجه به نوع قراردادشان با قیمت نهایی ۱۹۰ میلیون و ۷۱۷ هزار تومان برای این نسخه از رانا پلاس طرف هستند و می‌توانند با پرداخت الباقی ودیعه، این سدان کلاس B را در تیپ جدید ۶۱۵۰۲ تحویل بگیرند.

این خودرو به همراه یک جعبه دنده ۶ سرعته دستی ساخت شرکت نیرو محرکه راهی بازار خواهد شد و هنوز مشخص نیست که نسخه دنده اتومات آن چه زمانی به بازار می‌آید.

رانا پلاس شش سرعته پانوراما به خط تولید رسید؛ منتظر اعلام شرایط فروش این خودرو باشید – تیر ۱۴۰۰

ایران خودرو می‌گوید به زودی فروش نسخه پانوراما رانا پلاس را آغاز خواهد کرد. براساس تصاویر منتشر شده در فضای مجازی تولید نمونه‌های اولیه این خودرو در گروه صنعتی ایران‌خودرو آغاز شده و به این ترتیب احتمالا در طی ماه‌های آینده شرایط فروش نسخه جدید رانا پلاس به همراه یک گیربکس شش سرعته تولید داخل اعلام شده و این خودرو راهی بازار خواهد شد.

با این اوصاف اصلا دور از انتظار نیست که به زودی شاهد تست‌های جاده‌ای نمونه‌های اولیه رانا پلاس پانوراما باشیم.

گفته می‌شود ایران‌خودرو در این نسخه جدید از رانا پلاس از سبک جدید دسته دنده‌ خودروهای AMT استفاده خواهد کرد. اگر این شایعه درست باشد گیربکس اتومات رانا پلاس مانند گیربکس سایر خودروهای اتومات از حالت پارک (P) بهره‌مند نخواهد بود. راننده این خودرو می‌تواند از میان گزینه‌های R ،N ،D و M یکی را انتخاب کند. حالت M  مخصوص تعویض دستی دنده است و به واسطه دنده‌های مثبت و منفی قرار گرفته در پشت فرمان قابل اعمال است.

احتمالا حالت اسپرت و برقی هم برای سیستم انتقال قدرت رانا پلاس اتوماتیک در دسترس خواهد بود.

رانا پلاس با سقف پانوراما و گیربکس شش سرعته به بازار می‌آید- خرداد ۱۴۰۰

گفتنی است رانا پلاس جدید ایران‌خودرو به همراه سقف پانوراما و گیربکس شش سرعته به زودی راهی بازار خواهد شد.

رانا پلاس جدید ایران‌خودرو به یک موتور +TU5 مجهز است که می‌تواند ۱۱۳ اسب‌بخار قدرت و ۱۴۴ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. این موتور نسبت به موتور پایه TU5 به فناوری CVVT مجهز است و به همین واسطه نیز در میزان آلایندگی، قدرت و گشتاور تولیدی آن بهبود صورت پذیرفته است.

ایران‌خودرو اعلام کرده است که در راستای توجه به انتظارات مشتریان رانا پلاس و کسب رضایت‌مندی آن‌ها سطح تجهیزات و این خودرو را ارتقا داده و یک گیربکس شش سرعته و سقف پانوراما را به لیست امکانات نسخه جدید این سدان اضافه کرده است.

رانا پلاس جدید نخستین خودرو ایرانی است که به یک گیربکس شش سرعته داخلی‌‌سازی شده تجهیز خواهد شد. دنده ششم در این گیربکس موجب پایین نگاه داشتن دور موتور، کاهش مصرف سوخت، کاهش فشار روی موتور در سرعت‌های بالا شده و در نهایت به عمر قوای محرکه خودرو می‌افزاید.

رانا پلاس جدید ایران‌خودرو چه مشخصاتی دارد؟

از جمله تجهیزات رانا پلاس می‌توان به فرمان برقی، کروز کنترل، مجموعه کنسول میانی بین دو صندلی و مجموعه کلیدهای شیشه بالابر درها و آیینه برقی جدید، غربیلک فرمان با آرم کرومی به همراه کلیدهای کنترلی بر روی فرمان (MFC) اشاره کرد. همانطور که گفتیم گیربکس MT6 و سقف شیشه‌ای نیز بر روی نسخه جدید این خودرو قرار خواهد گرفت.

لازم به ذکر است که رانا پلاس جدید امکانات و تجهیزات به‌روز‌شده رانا پلاس فعلی یعنی چراغ‌های جلو و عقب جدید، جلو پنجره طرح جدید، مجموعه صندلی‌ها با روکش جدید به همراه ایزوفیکس، دستگیره‌ها و زه‌های جانبی هم رنگ بدنه، آینه‌های جانبی جدید راهنمادار و سنسور دنده عقب را نیز در برخواهد داشت.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.