سقف جدید سوخت‌گیری با کارت شخصی و آزاد

0 18,947

طرح جدید محدودیت سوخت‌گیری با توجه به رفتار مصرفی دارندگان خودرو به اجرا درآمده است. حدود ۷۰ درصد افراد در هر بار سوخت‌گیری، تنها ۳۰ لیتر بنزین (در شهرهای کوچک) یا ۴۰ لیتر بنزین (در شهرهای بزرگ) دریافت می‌کنند. ازاین‌رو واحد سوخت‌گیری در هر مرتبه از ۶۰ به ۳۰ (یا ۴۰) لیتر کاهش یافته است.

جزئیات محدودیت سوخت‌گیری با کارت شخصی

به گفته سخنگوی صنف جایگاه‌داران سوخت، در کشور به چهار مدل از کارت جایگاه برای سوخت‌گیری استفاده می‌شود. این چهار مدل عبارت‌اند از ۱۵ لیتری، ۲۰ لیتری، ۳۰ لیتری و ۴۰ لیتری. از طرف دیگر، سوخت‌گیری با کارت شخصی هم از سه مدل ۳۰ لیتری، ۴۰ لیتری و ۶۰ لیتری پیروی می‌کند.

در حال حاضر طرح جدید محدودیت سوخت‌گیری در تمام نقاط کشور (به‌غیر از استان تهران) در حال اجراست. در تهران هم فعلا محدودیت استفاده از کارت سوخت آزاد جایگاه به اجرا درآمده و محدودیت کارت شخصی پس از پیگیری‌ها و بررسی‌های بیشتر در آینده نزدیک اعمال می‌شود.

در گذشته افراد می‌توانستند با استفاده از کارت سوخت شخصی، سه مرتبه در روز اقدام به سوخت‌گیری ۶۰ لیتری کنند. ولی طبق محدودیت جدید، هر فرد در نوبت اول تنها می‌تواند ۳۰ (یا ۴۰ لیتر) بنزین دریافت کند و ۴ ساعت بعد مجددا برای دریافت ۳۰ (۴۰ لیتر) بنزین به جایگاه سوخت‌رسانی مراجعه کند. این روال چه درباره بنزین سهمیه‌ای و چه درباره بنزین آزاد صادق است. البته در صورت خروج از استان، محدودیت زمانی از بین می‌رود و راننده می‌تواند سوخت‌گیری کند.

جزئیات محدودیت سوخت‌گیری با کارت سوخت جایگاه

طرح جدید محدودیت سوخت‌گیری در خصوص کارت جایگاه هم اعمال شده و قابلیت برداشت بنزین از ۶۰ به ۳۰ لیتر کاهش یافته است. البته پس از دریافت ۳۰ لیتر اول، محدودیت زمانی خاصی برای سوخت‌گیری وجود ندارد و فرد می‌تواند دوباره باک بنزین ماشین خود را پر کند.

ناوگان عمومی بنزین‌سوز دو بار در روز قادر به انجام سوخت‌گیری هستند. همچنین افرادی که به هر دلیل کارت سوخت ندارند، می‌توانند تنها دو مرتبه در روز، از کارت آزاد جایگاه استفاده کنند و در هر مرتبه، ۳۰ لیتر بنزین دریافت کنند.

هنوز مشخص نیست طرح جدید محدودیت سوخت‌گیری تا چه زمان ادامه دارد. طبق گفته‌های سخنگوی صنف جایگاه‌داران مبنی‌بر لزوم جمع‌آوری اطلاعات برای ۶ ماه، می‌توان حدس زد رویه جدید سوخت‌گیری حداقل تا پایان سال جاری برقرار است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.