ثبت‌نام جدید برای خودروهای وارداتی / متقاضیان باید چه شرایطی داشته باشند؟

3 20,905

به گزارش کارنامه به نقل از ایسنا، بر اساس اطلاعیه مذکور از محل مازادِ خودروهای وارد شده، متقاضیان جدید می‌توانند در سامانه ثبت‌نام کنند. بر این اساس، کلیه متقاضیان واجد شرایط در ماده ۴ دستورالعمل تنظیم بازار خودروسواری (مصوبه جلسه ۵۴۳ شورای رقابت) می‌توانند از فردا (یکشنبه ١۵ بهمن‌ماه) تا ساعت ١٣ روز چهارشنبه (١٨ بهمن ماه) یکی از حساب‌های خود نزد شعب بانک‌های واجد شرایط اعلامی در سامانه را به نام خودرو وارداتی وکالتی و مبلغ ۵٠٠ میلیون تومان را در این حساب مسدود کنند.

متقاضیان پس از تعریف حساب وکالتی و بلوکه کردن وجه ۵٠٠ میلیون تومانی در این حساب می‌توانند از روز دوشنبه ١۶ بهمن ماه تا ساعت ٢٣ و ۵٩ دقیقه روز جمعه ٢٠ بهمن ماه ثبت‌نام خود در سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی انجام داده و تنها یک اولویت از سبد محصولات اعلامی انتخاب کنند.

در این دور از فروش خودروهای وارداتی، ١٣ خودرو (از محل مازادِ خودروهای وارداتی) برای همه متقاضیان عرضه شده است که از این ١٣ مدل خودرو، ١٠ مدل دارای قیمت قطعی در مبادی ورودی و سه خودرو دارای قیمت علی‌الحساب در مبادی ورودی هستند.

خودروهای وارداتی

خودروهای وارداتی

شرایط ثبت‌نام خودروهای وارداتی در سامانه یکپارچه:

حداقل سن متقاضیان خرید خودرو ۱۸ سال باشد.

دارا بودن گواهینامه رانندگی برای متقاضیان خرید خودرو الزامی است.

متقاضیانی که در طی ۴۸ ماه گذشته صدور فاکتور خودرو نزد شرکت‌های ایران‌خودرو و سایپا یا طی ۲۴ ماه گذشته صدور فاکتور خودرو نزد دیگر شرکت‌ها داشته‌اند، امکان ثبت‌نام و خرید خودرو ندارند.

متقاضیان دارای پلاک انتظامی فعال، امکان ثبت‌نام و خرید خودرو ندارند.

انتقال امتیاز و حقوق ناشی از خرید خودرو به اشخاص ثالث (حتی به‌صورت وکالتی) و فروش حواله خودرو به‌صورت وکالتی ممنوع است.

امکان صلح در قرارداد وجود ندارد.

عرضه‌کننده خودرو موظف است روش‌های بازدارنده برای جلوگیری از انتقال سند حداقل به‌مدت یکسال از جمله در رهن گرفتن سند خودرو اتخاذ و اجرا کند.

امکان ثبت‌نام و خرید خودرو برای اشخاص حقوقی وجود ندارد.

مبلغی از بهای فروش خودرو متناسب با برنامه فروش ‌باید در حساب خریدار موجود باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
3 نظرات
  1. رضا
    رضا می گوید

    سلام شامل طرح مادران هم میشه؟

  2. مجید
    مجید می گوید

    سلام بنده یک پلاک فعال دارم اما ماشین رو ۱۰ سال قبل فروختم وشکایت رو پلاک گذاشتم اما حاضر به تعویض پلاک نشده ایا امکان ثبتنام ماشین وارداتی دارم

  3. نجمه
    نجمه می گوید

    آره
    نصف ماشینها مال طرح مادرانه

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.